Gå til innhold

Hvordan ligger dere an så lang, damert? (ca. rundt 30 uker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere begynt å fikse opp barnerommet og kjøpt inn møbler osv? Har dere permisjonen klar og har søkt osv? Hva gruer og gleder dere dere mest til i ukene som kommer?

Jeg er 30+0 i morgen og føler litt plutselig litt tidsnød selv om jeg vet at det fortsatt er "god" tid igjen. Men samtidig er det masse som må ordnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Damert"... thihi, gikk litt fort i svingene der.

Skrevet

langt fra klar.

har levert søknad til arbgiver og alt slikt.. (håper jeg da)

har begynt å pusse opp nytt hus.. vet ikke når barnerommet kommer i fokus der gitt... aai

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har litt igjen..

må pakke den berømte bagen snart

Få barnesenga i hus

Få ryddet og vasket klart.

Sikkert noe mer også, men har jammen det meste klart!!!

:)

Skrevet

jeg har faktisk fått kjøpt inn det som trengs av møbler osv, som seng, krybbe, stellebord, osv. har fått satt opp noe, for trenger tid å se hvordan det blir, så jeg har gid tid til ommøblering igjen. noe som var kjempe bra, for fant ut at stellebordet er 5cm for stort til badet her, men det fikser vi.

begynte så tidlig som mulig der, for fra den 20, blir badet fokuset, må renovere det, da det er fuktskader uten like der inne. så følte det kan være greit å være så ferdig som mulig med alt det andre..

men er masse igjen som må handles inn og orndes:)

Skrevet

Her er det meste klart. Ettersom babyen skal ligge til oss den første tiden har vi ikke innredet barnerommet ennå. Det står klart da:)

Senga, vogna, vugga og bilstolen står klar på loftet. Sengklær, kluter, håndklær og noen klær ligger klare i skuffer og skap.

Vi har vært tidlig ute med ting denne gangen, men jeg husker sist at det var godt å ha det meste ordnet før den siste måneden.

Søknaden om permisjon er levert arbeidsgiver og godkjent. Søknad er også levert NAV. Har ikke hørt noe fra dem ennå, men det er god tid ennå:)

Gleder meg mest til at tiden skal gå slik at vi får treffe babyen vår snart, pluss mange sosiale sammenkomster som skal skje i ukene framover.

Gruer meg ikke til noe spesielt, nyter tiden som best jeg kan:)

Skrevet

Er i uke 32, har ennå igjen å kjøpe vogn og seng. Har kjøpt inn kommode, stellematte og badebalje+ fått orientert meg litt om hvilke klær jeg skal få overta etter venner og søsteren min. Noen klær ligger ferdig sammenbrettet i kommod en:-) Ellers har jeg ennå ikke søkt om engangsstønad, skal gjøre det i løpet av uken. Er godt i gang med strikking av det 2. babyteppe, og det er jeg stååå stolt av , siden jeg knapt har tatt i strikkepinner tidligere, hehe.... Hva annet har jeg gjort?? *tenke,tenke* JO, har bestilt og hentet den gratisbagen fra apoteket;-) Kjæresten min har såvidt begynt å orientere seg angående fødselspenger (det er han som skal ha mesteparten av permisjonen), det begynner kanskje haste?? Han har iallefal sagt ifra på jobben. Ellers, så har han kjøpt inn masse barnebøker/videoer fra sitt hjemland, veldig koselig, selv om det er tidlig. Gleder oss masse!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg er i uke 33 og har levert søknad om permisjon og foreldrepenger i dag!

Deilig og få det ut av verden.......de skjemaene har ligget på benken en goood stund....hehe=)

Har vogn,seng og bilstol klart.

Har handlet LITT klær,men venter en stooooor pakke fra sparkjøp om et par dager,så der kommer resten av klær/sengetøy o.l. jeg trenger=)

Da mangler jeg stellematte(har ikke plass til stellebord) og badebalje av de "store" tinga bare=)

Da gjenstår det bare og vaske baby-klærne og legge de på plass i skuffer og skap før babyen kommer=)

Skrevet

E i uke 36+5 eg, og alt e klart her:D Venter bare på at butikken skal ringe å si at vognen e vel i havn...som e betalt for lenge siden forretsen. Bagen e klar, alle babyklærene og alt sengetøy e vasket og lagt på plass...såh...ja, nå e det bare til å komme lille venn:)

Hmmm, mangler reiseseng til hytten da, men det skulle snille svigermor kjøpe:)

Skrevet

Er 31+3 og vi driver å pusser opp abrnerommet. Har igjen å kjøpe bilsete (kjøpes på torsdag) og små ting som flasker, smokker etc... også hente stellebord, vogn og sånn hos mamma, hehe.. (lille lageret mitt). Har også levert søknad til nav..

Skrevet

Jeg har heldigvis mye utstyr etter storebror her som skal brukes; ellers så er det ikke mye klart nei :-( Dessuten skal nesten hele huset pusses opp (heldigvis ikke av oss) i sommer så her håper jeg ikke det kommer noen baby før den skal.

Skrevet

Tøyet er vasket, kurven til baby trenger bare reies på. Har ellers alt av utstyr. Har bestilt bilstol, den er klar i neste uke. Har også begynt på pakking av bag. Synes det er greit å være klar fra nå av. I tilfelle ting skulle begynne å skje.

Blir ikke å sette fram stellebord o.l før det bare er noen få uker igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...