Gå til innhold

Rier eller kynnere? 6 dager over termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare meg på dette? Jeg er 6 dager over termin og håper at jenta vår kommer snart. Igår var jeg en tur innom føden for å sjekke at alt var bra, siden jeg har følt litt lite liv i de siste dagene.

Jeg fikk ctg - måler, og den målte rier sa de, jeg kjente såvidt sammentrekning i magen, men dette gjorde ikke noe vondt. Jordmor tok en undersøkelse, men det viste seg at livmortappen? var "tykk og med plass til to fingre" I tillegg tok de ul og alt stod bra til så vi dro hjem. De ville ikke si noe om når de trodde det ville skje noe mer.

Etter dette kjente jeg svake sammentrekninger i magen som kom ca hvert 20min. Litt lenger ut på kvelden forsvant disse sammentrekningene, men kl 01.30 inatt (vi hadde sex da vi la oss, for kanskje å sette igang noe), kjente jeg sterke sammentrekninger i magen. Magen ble steinhard og det gjorde veldig vondt "under" magen. Disse sammentrekningene kom ca hvert 5 min og varte i opptil 2min hver gang.

Etterhvert varte de litt kortere, men føltes som "doble" siden de nesten slapp taket, og så kom tilbake. De kom med ca 5-12 min mellomrom. Etter ca 5 timer var det over, og nå kjenner jeg bare magen bli litt hard innimellom, men det gjør ikke vondt.

Noen som har hatt samme opplevelse eller vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg ikke har hatt noen kynnere i løpet av svangerskapet(ikke som jeg har kjent hvertfall), slimproppen har ikke gått og hodet festet seg først i forrige uke,

Jeg er helt sikker på termin er riktig, da det ikke er noe alternativ. Vi sluttet på p.piller og mnd etter var jeg gravid...

Skrevet

Høres ut som modningsrier. Alle monner drar vet du- krysser fingrene for at de ikke stoper opp igjen hos deg neste gang de begynner:-)))

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...