elly belly Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Dette lurer jeg på fordi etter permen er slutt i august neste år, har jeg lyst å jobbe èn dag mindre (eller ev. jobbe kortere dager). Greit å ha mer tid sammen med barnet når det er såpass lite samt at det blir lange nok dager i bhg... Jeg vurderer å lufte dette for sjefen allerede nå selv om jeg vet at man ikke trenger å ta det opp før 3 måneder før ev. stillingsforandring. Men det jeg lurer litt på forhånd er om han kan nekte meg å jobbe mindre? Småbarnsforeldre har jo krav på permisjon uten lønn...
meg med den lille i magen:) Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Nei, han kan ikke nekte deg redusert stilling selv om du ikke hadde nylig fåtten unge:)
Raych Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Nei, så lenge du har barn under 3 år kan ikke arbeidsgiver nekte deg å ta velferdspermisjon uten lønn:) Det kan jo være greit å lufte det allerede hvis h*n vil planlegge litt i forhold til om h*n må ta inn mer folk etc.
elly belly Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 Er det velferdspermisjon det heter...? Hvor i arb. miljø loven står dette?
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Tror det heter omsorgspermisjon det du beskriver ... men vet ikke hvor reglene står heller.
calla*høygravid:) Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 det heter omsorgspermisjon, og står under permisjonsregl. og arbeidsgiver kan vel ikke nekte deg det, dersom du søker om det i forlengelse av fødselsperm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå