Gå til innhold

Hvordan ser herpes der nede ut???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det likt ut som det gjør på leppa? har det nemlig på leppa, der blir det sår og skorpe etterhvert... blir det det samme der nede?

Har en liten blemme der nede som er litt vond, har hatt den en uke, men forblir bare blemme/kviseaktig, blir ikke noe sår eller skorpe på den... kan dette fortsatt være herpes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes der nede..hmmm..

Begynner som en prikkende sviende, kløende følelse. Utvikler seg ganske fort til en eller flere blemmer som KLØR!! Deretter blir blemmen til et sår som desverre også klør og er vondt. Et utbrudd kan variere fra og være veldig langvarig (2 uker++) og smertefullt til å være beskjedent og ha kortere varighet.

Et annet symptom på at du har herpes er at lymfekjertlene i lysken blir ømme og litt hovne.

Når man har fått et utbrudd kan det gå flere år mellom hver gang man får det.

Håper du ikke har dette!

Skrevet

Meeen vil også føye til at herpes ikke er farlig, bare plagsomt. Man blir ikke ulykkelig av å ha det heller. Jeg har det og har får utbrudd skjeldnere og skjeldnere.

Skrevet

Du får mange bilder hvis du bruker Google og Bilde.

ADVARSEL: De er ikke fint å se på!!!

Skrevet

men har du herpes første gang må du nesten ta keisersnitt,farlig for barnet hvis du føder vaginalt og har utbrudd

Skrevet

Det gjelder kun hvis du har utbrudd UNDER fødsel vel og merke!!

Det er da ikke SÅ stor sjanse for det. Ta det med ro, herpes er IKKE farlig, men det er en risiko for keisersnitt hvis du har utbrudd rndt termin, ja.

Skrevet

heii.. jeg har akurat fått herpes for første gang(uke39) jeg fikk en kviselignende prikk som svei og klødde litt og var øm å ta på.. det er VEELDIG viktig at du går til lege med dette.. hvis du har termin bør du ringe føden å høre med dem.. jeg ble innlagt en natt å går nå på en 5dagers tablettkur.. hvis jeg føder innenfor disse 5 dagene må jeg ta KS;( så du bør virkelig dra til lege så fort som mulig.. dette er ikke farlig! men veldig ubehagelig så det beste er å få kurert det med en gang... lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...