Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Venter mitt første barn....min samboer gjør nesten ingen ting hjemme lengre...ligger bare på sofaen å forventer at jeg skal gjøre alt; vaske klær, vaske hus, lage mat og sex er et ikketema....sitter bare på pcen å roter på nettet!!!! hva syns dere jeg bør gjøre....føler jeg stanger mot veggen så fort jeg spør om hjelp, føler meg sliten og oppbrukt....får ikke noe oppmuntrende ord heller...bare beskjed om at alt er gjort feil!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg hadde sikkert eksplodert for lenge siden, men det er nok kke den beste løsningen.....Dere bør sette dere ned og prate ordentlig om det, bli enige om at dere får snakke ferdig uten å bli avbrutt av den andre. Her virker det som om din samboer trenger å sette seg inn i din situasjon.
ennaH Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei. Men uansett må du gjøre følgende: innkall han til samtale. Fortell at du er samboeren hans, ikke tjenestepika hans. Fortell at du forventer at han skal gjøre halvparten av husarbeidet. Be han sette opp en liste over det han kan vil ta ansvaret for å gjøre. Lag en tislvarende liste for deg selv. Heng dem begge på kjøleskapet. Hold deg til den lista. Ikke begynn å ta over hans arbeidsoppgaver fordi han etter din oppfatning er for treig til å gjøre dem. Er du langt nok på vei, bør du forvente at han gjør langt mer enn deg. I begge mine svangerskap har sambo tatt over alt av husvask og støvsuging etter vel seks måneder. Pluss alt annet tungt arbeid.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 er ikke jeg som er gravid...jeg er mannen, men hun bruker graviditeten som en unnskyldning på å bare ligge på sofaen hele dagen og ikke gjøre en dritt....jeg har full jobb + alt stellet hjemme, kommer hjem, lager mat, ordner huset, klær...hun er jo ikke syk bare for hun er gravid....hun forandret seg totalt pga graviditeten!!!!! Skal det være sånn under graviditeten skal jeg garantert ikke ha flere med henne...har prøvd å snakke med henne men det synker ikke inn!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Huff, dette høres fryktelig tungt ut!! Graviditet kan slite på forholdet, det kan jeg skrive under på. Jeg er selv som jenta di, slik i perioder at jeg blir tung og svart. Orker liksom ingenting og vil bare krype inn i meg selv. Det er nok både det fysiske og det mentale som må ta skylda. Massevis av hormoner også.. Det hjelper bra å få snakket sammen. Jeg har hatt godt av å få fortelle mannen min akkurat hvordan jeg føler det. Og det er viktig at du som mann lytter, ikke nødvendigvis prøver å komme med løsninger. Mitt råd til deg vil være å sette deg ned ved siden av jenta di og bare spørre hva hun det er som tynger henne. Gi henne en god klem, hun trenger masse nærhet selv om hun ikke vil ha sex akkurat nå. Det at du stryker henne over håret og over ryggen kan være det som får henne på gli. Fortell gjerne etter en stund hvordan du har følt det den siste tiden, og at du gjerne vil dele på husarbeidet, slik at du får bedre overskudd til å takle hverdagen ellers. Jeg ønsker deg masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå