AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Det er en ca. 9 minutters spasertur hjem fra sykehuset. Mamma tror ikke jeg klarer det sånn rett etter jeg har født, hva tror dere..? Er jo kjempe kort vei og koselig å innvie vogna og sånt, tenkte jeg... Men hva vet vel jeg om formen etter fødselen,da..hehe.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Om du har hatt en "normal" fødsel så ser jeg ikke noe problem i å trille hjem i 9 min.. (**ler litt av sitat: "ca 9 min"... hehe.. ikke ca 10 min... temmelig nøyaktig.. hehehe) Du må jo klare å bevege deg rundt omkring hjemme i 9 minutter om gangen... jeg tror ikke det vil være noe problem i det heletatt.
Mammamor =) Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 hmmm.. den var lit vanskelig.. da jeg skulle hjem var jeg kjempeglad for at det sto en bil å ventet på meg =) hadde masse blomster også som skulle hjem, å kofferten min å sånn.. så er det jo selvfølgelig værforbehold
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 hehe..har tatt tida skjønner du. :0) Hmm..ja man får vel se det an kanskje..
Duracellgirl*prøver* Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 er jo ikke noe i veien for at noen andre tar bagasje og blomster i bilen og kjører det hjem da.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2007 Tenkte mannen kunne være pakk-esel hehe. Vel, vel vi får nå sjå. Guri så varmt det er i sola i dag.. Puh.. Må stadigvekk inn her for å ta pauser.. :0)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Det burde du se an;) Da jeg fødte sist (helt vanlig, normal fødsel) klarte jeg ikke å gå fra rommet på føden og bort til dagligstuen engang uten å ta pause på veien. Måtte sette meg ned. Jeg gikk også veeeeeldig sakte den første uka etter fødsel. hehe.. Måtte ta kortere skritt enn til vanlig + at jeg flyttet bena halvparten så fort. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det kan jo være greit å belage seg på at dette kan skje deg også Bare så du ikke blir skuffa hvis du ikke orker å gå. Kan jo legge til at jeg måtte sy en del innvendig etter fødsel;)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2007 Ja, det er det. En tenker liksom at en er så sprek, men har jo ingen anelse hvordan fødselen går, så. Får vel ikke være for "tøff i trynet" kanskje..hehe
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Det kan selvfølgelig hende at det ikke blir noe problem i det hele tatt for deg:) Ikke alle som går som om man har driti på seg den første uka;) hehehe.. Jeg måtte liksom stramme rumpa litt også, for at det ikke skulle være så ubehagelig. *flire* Så jo ikke ut der jeg gikk!! Brukte bl.a 5 min på å gå inn på Liten (babybutikk) og komme meg innerst i butikken (ca 30 meter) 5 dager etter fødsel;) Er det mulig sier jeg bare. Jaja, det gikk jo fint etterhvert da. Og fødselen min var kjempeflott, så jeg skal ikke klage =) Lykke til!!
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Så lenge du har født normalt og tar det med ro så går det sikkert helt fint! Som du sier, 9 min er ikke lange biten, men er det mye bakker kan det bli tungt da. Du vil nok merke at formen er litt ute første uken elelr så etter fødselen. Vi gikk på tur 4 dager etter jeg første nr 1 og jeg var helt utkjørt etter å ha gått i 6-7 minutter enda jeg egentlig var i relativt god form før jeg fødte.
3herligebarn Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Jeg hadde som mål å gå fra føden og over til barsel, men det måtte jeg bare gi opp:) Kunne ikke stå på beina:)
gullis og snuppis Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har også lyst å gå hjem! Vi bor også ca 10 min fra sykehuset. Men er innstilt på at jeg kanskje ikke føler for å gå akkurat den dagen. Har jo aldri født før, så aner ikke hvordan form jeg kan forvente å være i. Så om det ikke går, får samboer hente bilen - ikke noe nederlag det, men hadde vært sååå koselig å kunne spasere hjem med babyen i vogna, da ( Kanskje jeg har en litt vel romantisk forestilling om det hele, he he... ) ;-)
Line_78 Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Sikkert lurt å se an formen som noen her sier, siden fødsler er så individuelle, men for mange burde jo det gå helt greit. Tror ikke det hadde vært noe stort problem etter min første fødsel i hvert fall, men vi kjørte bil siden det var januar og ganske kaldt for den nyfødte :-) Jeg traska jo selv bort i matbutikken og handla inn middagen første dag "hjemme" (var hos foreldrene min siden jeg fødte i byen der de bor), og bar med handleposene hjem, og det var ikke noe problem. Så da hadde neppe det å trille ei vogn noen minutter vært noe verre tror jeg. He he, så var det rett hjem og kokke mat, for alle andre (inkludert babyen) ville jo bare sove, men jeg var SULTEN! He he, den skrubbsulten første tida etter fødsel er helt utrolig :-) Skulle jo liksom bare slappe av og bli varta opp, men hadde jo ikke tålmodighet til å vente på at de andre skulle skjønne at det var middagstid ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå