Moyra Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Har så vondt i halebeinet mitt.. har hatt det frem og tilbake i en mnd nå (er 18 uker) sliter virkelig med å sitte i visse stillinger, men smerten er verst når jeg reiser meg.. blir til at jeg må halte meg bortover gulvet som ei gammal dame. Noen som sliter med det samme og vet hva det kan være? Noe man evt. kan gjøre med det?
Mor til en stor og en liten Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Kan være bekkenløsning du har. Ta kontakt med lege og få henvisning til fysioterapeut. Jeg har bekkenløsning og har nesten konstant vondt i halebenet. Er helt grusomt å sitte på harde stoler.
Serial mom Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Høres mest ut som en låsning,men det er litt vanskelig å si uten å ha undersøkt deg! Normalt sett kan en kiropraktor fixe dette,men når man er gravid vet jeg ikke om man bør utsettes for kraftige trykk og leddmanipulasjoner,ihvertfall ikke såpass tidlig i sv.skapet.(jeg har ikke fått studert dette så nøye,men det skal jeg,for trenger egentlig en oppknekking sjøl!) Evt. kan en fysioterapeut myke deg opp litt,massere og prøve å dytte det litt på plass,men det er ikke så effektivt som hos kiropraktor. Hva om du prøver å gå en tur på litt ujevnt underlag(helst skogsvei/sti),og får mannen din til å massere deg rundt halen,kanskje det slipper taket etterhvert. Bevegelse er uansett viktig for rygg og bekken,og har man vondt bør man ikke sitte for lenge av gangen. Legg deg på rygg på gulvet,dra knærne opp mot brystet og prøv å rulle litt frem og tilbake for å mykgjøre ryggen litt. Gjør litt hofterullinger/bootydance-bevegelser a'la Shakira,kanskje det kan løse opp litt!
Minigull07/11 Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har akkurat de samme smertene! Sukk.. også sitter jeg hele dagen på jobb.. Prøver å reise meg, men det føles helt for j.....!! (sorry) Skal til legen om to uker, må bare holde ut til da.. Han sa vi skulle ta å se det ann sist jeg var hos han... Håper virkelig han finner på noe lurt, fordi jeg klarer snart ikke å gå på jobb!
Moyra Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2007 Skal teste ut noen av tipsene jeg Legetime er bestilt og jeg skal dit den 18, så jeg får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Er flink til å gå masse, og på jobben står jeg nesten dagen lang (er frisør) Tusen takk for alle svar
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 hvis det er bekkenløsning du har så bør du følge rådene på www.lkb.no. bekkenløsning blir gjerne verre av å gå og å stå mye. du bør evt be legen din om delvis sykemelding fram til du skal til han også bør du få henvisning til fysioterapeut som kan undersøke deg og komme med masse råd. hilsen "bekkenløs" fra 3. trimester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå