Elax Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Fødte en gutt 18. mai. Han veide 3300 da han ble født, og 3100 da vi dro fra sykehuset. Var innom helsestasjonen på torsdag, og da viser det seg at han ikke har lagt på seg! Helsesøster mener derfor at jeg må begynne med morsmelkerstatning. Jeg har masse melk, og lillegutt spiser med god appetitt. Synes det derfor er veldig trist å måtte begynne med erstatning. Har hørt at det hender de ikke vil ta puppen etter å ha begynt med flaske. Noen med liknende erfaring?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Er du helt sikker på at du har mye melk da? Dersom du har mye melk og han ikke spser deg tom, hva skal mme gjøre for godt da?
~ Nuttemor~ Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Hei! Du jo kan prøve og gi mme fra drikkeskål (ser ut som et lite sausnebb)som du får kjøpt på apoteket. Det har jeg gjort, og lilletulla tar fint puppen fordet!
suseduse Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jeg amma først og ga tillegg etterpå fordi jeg ikke hadde nok melk... Han har aldri nekta å ta puppen, den var han altfor glad i til å ikke ta, var mere kos enn mat den.. Men jeg brukte dr. browns sine flasker, veldig bra de!! Og ikke så store tutter...
Fisk med CV Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Snuppa her gikk ned 500 gram på sykehuset og det tok faktisk nesten en måned før hun var tilbake til fødselsvekten. Har aldri gitt erstatning av den grunn. Kan hende dere trenger litt hjelp med ammeteknikken? Jeg ville kontaktet en ammehjelper (se www.ammehjelpen.no) Der finner du dyktige folk som har erfaring med slikt. Det som hjalp her var å amme, amme, amme. La henne til hver 3. time døgnet rundt. Dersom du får til kan du jo pumpe og gi på flaske for å se hvor mye mini får i seg, så ser du fort om problemet er at han spiser for lite. Synes egentlig det var rart av HS å oppfordre til å gi erstatning, du må jo heller få hjelp til å få futt i ammingen, så lenge du selv ønsker å amme da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå