Gjest Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Bare lurer på, hvordan får man til hornformen? Er sikkert jeg som ikke er så smart nå for tiden, men jeg skjønte ikke helt beskrivelsen som lå i oppskriften pålinken hun andre hadde. Noen som kan beskrive i detalj hvordan man lager dem? Og er det godt med litt grovt mel i slike tror dere?
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Har ikke lest det andre innlegget, men vil tipse om at det er steike godt med kyllingkjøttdeig med ost og pesto også (og litt grovt salt til de voksne). Også godt å lage innbakte pølser - trill deigen ut til en sirkel, del inn i seks eller åtte trekanter, legg på fyll (pølser eller annet) og trill trekantene sammen til horn.
rampetrollet Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Kjevl den ut som en rund pizza ca 30 cm i diameter og del de opp slik du deler opp en pizza,- i 8 deler Ta på fyllet og rull de sammen fra midten og utover .) Blir hel sikkert godt og litt sunnerer med litt grovere mel
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Fra midten og utover? Elelr omvendt? Men nå skjønte jeg hva de mente med å kjevle den ut til en runding først i det minste, hehe... Takk skal dere ha! :-)
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Du begynner å rulle der trekanten er bredest, altså fra midten ja. den lille tuppen skal jo ligge rundt, og legg den ned når du steker.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Men må en ike lukke dem på sidene på en måte, eller går dette av seg selv? Ja, jeg er helt grønn på dette, hehe...
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Nei, de skal ikke lukkes. litt av fyllet kan komme ut, men det gjør ikke noe. jeg pleier å lage snurrer i stedet, det er mindre klin. samme deig, og samme fyll, men kjevler deigen ut til et stort rektangel istedet, legger på fyllet, ruller sammen til en pølse og skjærer opp. slik man lager kanelboller, vet du.
Gjest irismor Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Når du ruller dem så bøyer du dem litt slik at dem får "hornfasongen". Når du bøyer dem så lukker liksom hornet seg selv. Men knepet er å ikke ha altfor mye fyll i. Godt med fyll men ikke så mye at det tyter ut over alt.
summer85 Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 du skal begynne å rulle fra ytterst på rundingen om du skjønner.. der hvor trekanten er bredest... å det blir ytterst, ikke innerst som de over her sier.... den lille spissen på trekanten, blir jo innerst i rundingen.... ja du burde tette de litt i endene.. for ellers kan fyllet lett renne litt ut... bare klem de sammen litt.... hvis du skjønner hva jeg mener... (når du har rullet den sammen, ¨så får du jo horn formen, å i hver ende da klemmer du litt sammen,)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Tusen takk skal dere ha! Tror det blir pizzahorn her i dag jeg gitt! :-)
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 ikke fra midten, nei, fra ytterst er selvfølgelig riktig
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Ja jeg stusset litt på det fra innerst, men skjønte jo selv etterhvert hvordan det må bli, hehe...
Pysa Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Det er sånn du må gjøre det, gjør dagen så travel at du på ingen måte har tid til å føde. Først DA kommer babyen. det er litt sånn som med julenissen: han kommer ikke hvis du venter på ham. *satser på at babyen og hornene er klare til samme tid*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå