Gå til innhold

Litt for lite tegn til snarlig fødsel, eller...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fem dager igjen til termin, og er i utrolig god form.Har litt kynnere iblandt, men ellers ingen tegn til at fødselen nærmer seg. Kan det bety at jeg må gå en stund over, eller kan alt ting starte uten noen form forvarsel? Babyen ligger langt ned i bekkenet og er festet. Er andregangsfødene, men husker ikke helt hvordan det startet sist. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme tenker jeg! Har riktignok 16 dager til termin, men ingen tegn på at noe kommer til å skje med det første, nei... Hodet er IKKE festet, og magen har heller ikke sunket noe nedover en gang, synes jeg!! Lite kynnere og ingen antydning til noen slimpropp som har gått.. Hm, litt utålmodig må jeg innrømme ;-) Er førstegangs og vil også gjerne høre fra noen med erfaring om dette betyr at vi kommer til å gå lenge over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å få forvarsler om at fødselen starter.Man kan fra uke 20 gå med plagsomme kynnere som bare blir verre og verre men, likevel gå over tiden. Og fødselen kan starte hos ei uten noen form for kynnere flere dager før termin. Vi er ulike alle sammen og alle fødsler er ulike de også. Selv fleregangsfødende oppleve svangerskap og fødsler ulik fra gang til gang:) Skjønner at man blir utolmodig og har lyst til å hilse på babyen i magen og ikke minst kunne få tilbake litt av kroppen sin nå som det er sommer og sol, lykke til, jeg er også ivrig og prøver å få ut ungen:)

MEN ingenting hjelper:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har vært hos jordmor nå og spurte om det samme... Jeg har 11 dager til termin, hodet festet seg i bekkenet, men ellers føler ikke noe spesielt i det hele tatt. Er ikke vondt noen steder, har ikke sett slimpropp eller noe lignende... Men jordmor sa at det betyr ingenting... Når livmorhalsen begynner å modne seg og riene kommer så da er det ikke lenge til selve fødselen. Da snakker vi om timer (kanskje mange timer) til barnet blir født... Men før det trenger det ikke å komme noen forvarsel i god tid på forkant.... Og det er ikke alle som merker når slimproppen går.... Så jeg tror vi må bare være glade at vi føler oss bra og blir ikke plaget av noe... :)

Håper virkerlig at vi slipper å gå over termin, jenter!!!!! :)

Lykke til!!!!!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har kommet over til dere fra mai klubben:) Jeg er nå 10 dager over tida og har ikke sett noe til slimproppen ell noe. Spurte jm og hu sa at ikke alle merket den.

Jeg sliter derimot med en del harde og vonde kynnere. Men er ikke noe dem vil gjøre med det enda. Jm igjen imorgen så får vi høre hva hun sier.. Kjedelig å gå så lenge over....Ser frem til prinsessa kommer nå:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og er kommet over fra mai klubben.Hadde termin samme dag som charm over meg her (25 mai).Dvs.11 dager over tida i dag.Var til overtidsvurdering på sykehuset/føden i går.Måtte ta underlivsundersøkelse.Der fann dei ut at det var for lite modning til at fødseln ville starta sjølv i nærmaste framtid.Mormunnsåpningen låg for langt oppe.Den kjem lenger og lenger ned jo nærmere fødseln..Vel.så i morgen er det 12 dager over,og da skal eg inn igjen for å setjast på kur for å få det i gang.Da vil det ta allt fra kort tid til 3 dager før det er i gang og det er over.Spennande.Kjendt kynnara ein del.(Ingen store tak)Men går her enda på 11 dagen.Alle er me forskjellig så kansje du føder før el.må gå over som oss:)Lykke til vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...