marlene77 Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Hei! Jeg venter førstemann og har i den anledning et spm, må jeg søke om permisjon? Ovenfor trygdekontoret? Arbeidsgiver? Kan noen forklare meg værsåsnill? På forhånd takk!!
Piipii Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Du kan søke minimun tre mnd før mente jeg det var. Du skal sende den til nav. Hvis du går inn på hjemmesiden dems står alt der. Der kan du også skrive ut det skjemaet du skla bruke når du søker. Du må også sende med en terminbekreftelse og en av de siste lønnslippene dine.
AnnCoglillepinky=) Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Du må søke om permisjon til arbeidsgiver. Det skal vel i prinsippet gjøres tre måneder før man går ut i permisjon. Jeg jobber som tilkallingsvikar, og skal gå ut i permisjon 17.juni, og har ikke levert min søknad ennå. Men min arbeidsgiver har jo hele tiden vært klar over at jeg ikke blir tilgjengelig ett år, så de har ansatt flere tilkallingsvikarer. Så de trengte ikke noen søknad i forveien, men ville gjerne ha den i papirene sin etterhvert. Men dette er jo litt utenom det vanlige da. Hvis det skal settes inn vikar for deg og sånt, så bør jo søknaden være inne i god tid
Piipii Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Her er det en link: http://www.nav.no/page?id=328
AnnCoglillepinky=) Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Nå fikk du to ulike svar..hihi. Det er vel bare søknaden om fødselspenger som skal til nav? De har jo ikke noe med permisjonstiden din å gjøre? De eneste som har relevans for dem er om du skal permiteres i 44 eller 58 uker, og det oppgir du jo på søknaden om fødselspenger. Er i alle fall slik jeg har forstått det....
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Nix, nav skal også vite fra når til når. Det har med fordelingen av permisjon mellom mor og far å gjøre... Du må også opplyse om ev. feriedager du tar ut undervegs. Også søkes det separat til arbeidsgiver. (Der er det mange som har et eget skjema som fylles ut. Ellers så opplyser du bare om termin og hvor lenge du blir borte.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå