Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Huff..Har skrevet innlegg om det tidligere.. der jeg har spurdt om noen visste hva smertene mine kunne være.. Det begynnte igår, med at jeg sto i dusjen.. fikk plutselig akutt vondt i mage og rygg,.. spesielt den høyre siden.. måtte bare gå utav dusjen og legge meg ned.. Fikk ikke puste.. Etter en liten stund.. klarte jeg få et håndkle rundt meg, komme meg inn i senga å få ringt føden.. De mente jeg skulle komme inn til en sjekk.. Så vi kjørte inn.. smertene dabbet av på turen, men jeg ville uansett sjekke at alt var ok. Jeg hadde heller ikke merket noe til babyen hele dagen... så var ganske så nervøs. Da vi kom frem, ble vi mottatt av VERDENS hyggeligste jordmor.. Jeg ble lagt på en benk, med sånn ctg? aner ikke hva det heter.. men sånn apperat for å måle hjertelyd og om jeg evt hadde rier.. Jeg visste jo at jeg ikke hadde rier lenger, for da vi ankom sykehuset var smertene borte.. typisk!! =) Jordmor stresset med å finne hjertelyden.. da kjente både jeg og samboeren at hjertet stoppet opp litt.. dette hadde ALDRI vert et problem før.. men endelig fant hun den... guuud hvor lettet jeg ble..=) Jeg låg der en god stund, og du kan trooo babyen våkna.. skulle jo trykke for hvert spark.. hehe.. kan si det ble en del ja=) Hele selen rundt magen og det hoppet Hun fant naturligvis ikke noe tegn til rier, dette visste jeg jo.. men jeg er glad jeg fikk sjekket at alt var ok med den lille.. Og jeg måtte bare komme tilbake om jeg opplevde smerter igjen! Disse smertene som jeg fikk, har jeg fått to ganger før.. men ikke så kraftige og langvarig.. de har liksom gått over etter en stund... Smertene kom faktisk igjen utover kvelden, og varte LENGE.. men var ikke fullt så vonde.. så jeg valgte å ikke ringe føden igjen.. Jeg har enda ikke fått svar på hva disse er.. men jeg er BOMBESIKKER på at om jeg hadde vært på føden, idet smertene var der,så ville det vist på det skjemaet .... Vet forsatt ikke hva jeg skal gjøre om disse smertene inntrer.. det er helt grusomt når de kommer.. verste smerten jeg har kjent EVER! Det kommer takvis i ryggen og i magen.. Bygger seg opp.. og de kommer med litt mellomrom.. Jeg har problemer med å puste når de kommer... Det som også er rart, er at det kommer spesielt i høyre side.. En gang strålte det ned i lårene.. Føler liksom at jeg ikke kan ringe hver gang disse inntrer.. for jeg føler meg jo hysterisk.. og så tar det iallefall 20 min kjøring til sykehuset.. HUff.. men liker ikke disse smertene.. Babyen har forresten blitt siiiiinnsykt rolig de siste dagene... Har alltid vært full rulle hele dagen så å si.. Nå di to siste.. kjente jeg babyen kun en gang daglig.. med noen spark... har aldri skjedd før.. Den har også hatt faste tidspunkt den har våknet på.. men det skjer heller ikke lenger... Blir så urolig jeg:( Har jo endret sparkemønster HELT! og denne har hatt det samme i MANGEN uker...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. juni 2007 Dytter litt jeg..
Mariana_K Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Ville nok ringt føden igjen jeg... De ville jo at du skulle komme inn første gangen og...og de er jo der for å hjelpe! :-) Alt er nok bra med den lille :-)
Gullkorn Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Dette er nøyaktig det samme som jeg har slitt med siden jeg var i uke 32 ca.. Det er veldig sterke kynnere bare,men stresser du for mye mens du har de så kan det sette i gang fødselen rett og slett. Så jeg var inne på sykehuset til sjekk en dag jeg hadde det,fikk heller ikke puste og klarte så vidt å gå.. Da sa de at det var på kanten til en tidlig fødsel,så jeg ble sykemeldt 100% og fikk beskjed om å IKKE bære ting,ikke vaske,ikke støvsuge og rett og slett ikke gjøre ting som kan stresse meg eller ting jeg må bruke mye muskler på osv.. For det kan sette i gang ting.. SÅ her vil jeg anbefale deg å ta det mest mulig med ro... Ikke stresse og heller sykemelde deg og bare ta en dag av gangen. Dette er jo ikke farlig,bare veldig vondt!!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2007 Huff ja var liksom det jeg tenkte på.. vil ha et svar på om det kunne bli verre om jeg ikke slappet nok av osv.. Men da tror jeg det er best om jeg slapper av jeg da.. og ikke stresser med sånne ting..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2007 Men jeg har 100% sykemld.. men er jo så lei av å bare gå hjemme .. må liksom rydde.. samboeren jobber, og er trøtt og lei når han kommer hjem.. i tillegg sliter han med infeksjon i magen, som gjør at han må på do sikkert 10 ganger til dagen, og har mye magesmerter.. så føler det blir feil å la han ta alt husarb også..
VinterSol+2 Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 i sånne tilfeller skal du ha kontakt med sykehuset! Bra du fikk sjekket at alt er i orden med den lille, det kan jo være noen utrolig slitsomme maserier, eller så kan det være at det er noe med deg? Ikke for å skremme eller noe, men kroppen din fungerer jo normalt ved siden av å være gravid, og det er fullt mulig å få gallesten, blindtarmbetennelse osv også når man er gravid.. kanskje du skal be om å få en skikkelig sjekk hos lege? Babyen roer seg veldig ned utover i svangerskapet, husk det. Ofte så kvikner de til når du tar ctg, er noe med at de opplever det litt ubehagelig eller noe, fikk jeg høre! (ikke farlig, bare som kiling eller noe) alt tyder jo på at baby har det bra, så det er jo på tide at du selv får en sjekk også!! forresten.. augustbaby.. da kan du være rundt uke 33 eller noe nå? Har du mye kynnere? Jordmor på sykehuset i tønsberg sa til meg at det er vanlig at sparkemønster og kynnere forandrer seg i denne tiden. er visst en eller annen stor overgangsfase for babyen.. kanskje det er det som gjør at du kjenner baby så annerledes?? Men likevel; ikke nøl med å kontakte føden om det er noe. Som legen min der sa; Vi som jobber her har også sett de tilfellene der det IKKE går bra. Som regel er alt i orden, eller det er småting vi kan gjøre. Men for å kunne gjøre småting for å bedre situasjonen, så må dere komme inn for sjekk! Så GJØR DET. klem til deg
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2007 Takk for svar.. sitter å venter på samboeren nå.. skal kjøre meg til føden. Jeg er nå i min uke 29.. Har ikke kjent noe til babyen siden igår så å si.. i 11 tiden på dagen, da jeg var på sykehuset.. har kun kjent et eller to SMÅ dult.. og jeg har en VELDIG aktiv baby i magen.. så jeg klarer ikke slå meg til ro før jeg vet hvorfor den er så rolig.. om den har snudd seg eller hva den har.. Jeg har en del kynnere, men ikke noe jeg legger spesielt merke til ... Vet ikke om jeg har "mye" eller normalt liksom.. Jeg skal snart til lege også, så da kan jeg jo be han sjekke meg skikkelig!
VinterSol+2 Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 gjør det! Når du er rundt uke 29, så har babyen god plass, så det er godt mulig at h*n er like aktiv som før, bare at han sparker inn mot ryggen din eller noe. får satse på at det er noe sånt! Men få det sjekket. bedre med en sjekk som viser at ingenting er galt, enn å la være å ta en sjekk som kunne vist at noe kunne gjøres! Og så håper jeg de sjekker deg og. Sånne plutselige intense smerter skal en aldri kimse av, kan jo fort gjort være at du må fikses på litt. og babyen blir ofte litt roligere hvis mor er syk også. lykke til, håper de finner ut av ting. krev å bli tatt alvorlig! Og så må du fortelle her inne etterpå hva som ble sagt og gjort og alt mulig! Skal krysse fingrene for deg jeg! Stor klem!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2007 Jepp det skal jeg gjøre! Samboeren er kommet hjem nå. så nå skal vi hoppe i bilen å kjøre inn! Tusen takk for at du krysser fingrene!
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Lykke til! Håper det ordner seg for deg! Du må fortelle hvordan det gikk
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 KAN DET VÆRE NYRESTEN ELLER BLINDTARMEN??!?!? må huske at ikke alt trenger ha med svangerskapet å gjøre! spør legen din om dette og evt om du skulle havne på føden igjen!! Lykke til! Trøsteklem!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2007 Da er jeg tilbake! Ble sjekket med ctg igjen, og det ble fort liv i babyen! må være noe med det apperatet alså... =) Alt såg fint ut...! Heldigvis! Hun fant hjertelyd til babyen med engang, så vi ble letta. Jeg fikk vel heller ikke nå noe svar på hva disse magesmertene/ryggsmertene var.. Men har legetime, om litt over en uke.. og skal til jordmor nå på torsdag, så skal nevne det for dem. Noen nevnte at det kunne være luftsmerter... ? Hvordan føles disse da? Er ikke de spesielt i magen? For jeg kjenner smertene spesielt lokalisert til høyre side, og mest i rygg. Og som bygger seg frem mot magen. Uansett er vi nå overlykkelige over at alt er som det skal.. men jeg forstår forsatt ikke hvorfor den lille babyen min har vært så mye rolig.. Den har iallefall kviknet litt til utpå dagen idag, og sparket fra seg! Endelig.... =)
Mamman til Tiril Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har hatt det lignede vil jeg si.. Det var luftsmerter og helt JÆVLIG... Klarte ingenting og var vondt å puste.. Etter en stund kom jeg meg i senga og fikk strekt meg ut.. lå og maserte i siden så godt jeg kunne.. og etter en stund så begynte det å slippe opp.. Var i høyre siden begge gangene.. Men det varte en god stund.. Noen dager etterpå kom det igjen.. Var å handla og viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Beit tenna sammen og jorde meg ferdig.. fikk kjørt hjem, men bare såvidt.. Så det kan veldig godt være luftsmerter du har hatt!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2007 Huff okei.. da kan det godt være det.. blir bare redd når det gjør SÅ vondt liksom... =) trodde ikke "normale" ting skulle gjøre så vondt hehe.. men greit å ha en forklaring på hva det kan være.. man lurer jo vetdu! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå