Mockanin Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Hvilken solkrem er bra å bruke til småbarn? Apoteket anbefalte meg en fra Eucering (mener jeg det heter) med solfaktor 25. Synes denne er ekkel og blir liggende som en hvit hinne om jeg ikke får gnidd og gnidd og atter gnidd den inn. Minsten er jo ikke noe fornøyd med å bli gnidd på. Samtidig så blir jeg også "feit" i hendene og må vaske godt med såpe for å få det bort fra hendene.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg sprayer med Vichy fra apoteket. Solfaktor 30. Den tåler vann og blir heller ikke gnidd av i sand. Kremen er for barn med meget lys hud og beskytter mot både UVB og UVA. Er også uten konserveringsmidler. Stor hvit flaske med orange spray.....
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Den har sikkert fysisk filter og det er de solkremene som er best for små barn nettopp fordi de ikke trekker inn i huden, men blir liggende som et lag utenpå. Babyline sin er den som kom best ut i test på å være fri for skadlige stoffer. Desverre beskytter de ikke like bra som de som er proppfull med skadelige stoffer og trekker inn i huden (er lett å smøre utover og har kjemisk filter), så man må smøre oftere med disse feite kremene som legger seg som et lag utenpå huden. Likevel,jeg ville fortsatt med en solkrem med fysisk filter omjeg var deg til barnet er i skolealder i det minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå