SOMMER :) Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 ...jeg er jo ikke større enn på samme tid med vesla. Og hun var 3640 da hun ble født. Føler at magen vokser, men jeg er IKKE veldig stor. Har jo bare denne kulen på magen, resten av kroppen har blitt tynnere. Blir nesten litt frustrert av alle kommentarene. Hva skal man svare? Nei jeg er ikke unormalt stor eller skal jeg bare jatte med?? Etter en liten tur innom jobben, butikken og barnehagen fikk jeg kommentarer fra fem ulike personer. "Åååå er det SÅ LENGE til termin?? Ser ut som du er på overtid." Ja jeg er nok litt overfølsom i dag, men syns det blir slitsomt hvis jeg skal høre slik i 7 uker til.... :-)
Gullkorn Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Ja den der er du ikke alene om nei.. Er så sinnsykt LEI av å høre om det! Jeg er bare 158 cm høy da så magen ser så klart stor ut liksom.! Ingen tror meg når jeg sier det bare er en unge inni der... Mektig irriterende! Men nå har jeg bare 14 dager igjen til ks så da kan de helle snakke om noe annet.. Da blir det vel hvor mye jeg trenger å slanke meg da.... *ler*
meg med den lille i magen:) Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Bry deg nåikke med hva folk sier, alle har sine meninger og tenker desverre ikke at det kan såre når de ikke klarer å la være å kommentere enkelte ting. Jeg syns det er like ille at folk kommenterer hvor liten jeg er, skjønner ikke en drit, føler meg STOR og er STØRRE enn de forrige svangerskapene. De får bare styre med sitt, har gitt dem opp jeg:)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 å, kjenner meg så igjen. er heller ikke høy (156 cm), og er ganske tynn i utgangspunktet. så noen mener jeg skal ta det som et kompliment at magen er så stor. eh..javel? da kan de vel kommentere det på en annen måte enn "hvor svær har du tenkt at magen skal bli da???" hyggelig. men jm sa at det var en liten baby, og at det bare er én i magen. så det smeller jeg i dem en gang i blant;) sikkert kjempefrekt, men man blir litt lei av å alltid smile til de SAMME folkene som aldri har noe nytt å komme med;)
elly belly Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg er som et par andre her også liten av vekst, men magen er liten også... Alle jeg møter kan liksom ikke fatte at jeg har 2,5 måned igjen til termin og da føler jeg meg nesten unormal. Og det er ikke greit å ha det sånn heller fordi jeg lurer på om noe er galt selv om jeg ligger midt inni det grønne feltet på helsekortet. Har kun lagt på meg 4-5 kg i svangerskapet og er 29+6.
jua 10.12.05 Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Jeg får høre det samme venter nr 3 og bare 18mnd siden jeg fikk lillemor.Tror kanskje det kan være derfor magen er enorm har termin 23/7. Har vært stor de andre gangene også, men ikkke så stor. Har født store barn nr1 var 4700 og nr 2 var 4100. Har nesten lagt på meg 20 kilo men som alle sier ser det ut som det bare er magen.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Jeg blir til stadighet fortalt at jeg ser sååå stor ut, og de sier :er det såååå lenge igjen!? Er i uke 32. Sjekk ut den magemålkonkuransen her på BIM. Da kan du sammenligne mage omkretsen med andre. Og da såg jeg at jeg ikke var større enn normalt. Det er jo ganske store variasjoner på oss gravide.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Godt å høre at det er flere som hører det... Her er det svigermor som mener jeg er SÅÅÅ stor, det må da bli en diger unge, osv osv osv. Hun presterer også å presangtere meg til folk som "den digre magen vår" eller noe i den duren. Og i tillegg er hun veldig flink til å kommentere at ja, "jeg la nå bare på meg 7 kg jeg, og var under 45 kg til dåpen." jeg blir spik spenna gæærn av den dama snart! Og ikke har jeg egentlig lagt på meg så veldig mye heller- 12 kg og 5 uker til termin.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Skikkelig trivelig svigermor :/ Hun hørtes jo anorektisk ut til dåpen selv! Nei fysj, vi må vel bare bite det i oss. Vi er ikke de første og ikke de siste som vil få høre slike ting. Dessuten så kan vi trøste oss med, at vi sikkert hadde blitt lei oss av å høre folk si at magen er liten.....
natemor til 2 Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Har hørt det samme siden jeg var 4 mnd på vei,... forbanna frekt spør du meg,.. Er ingen som ville funnet på å kommentere noen andres mage eller resten av kroppen hvis vi ikke var gravid.... Selv hadde jeg aldri funnet på å si noe sånt . En kommentar som,... Så flott mage du har fått nå, eller noe i den dur e my koseligere å høre.. Nå kommer alle og sier,..bare en uke igjen,? kan ikke se det,.. du har bare lagt på deg på magen,....samme som hele tiden har lurt på omdet er tvillinger på gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå