Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noe bevegelse. Sov litt fra 8-9 da.. Har spist,dusja,nå sitter jeg og dytter i magen,og det er såvidt han gidder å gi meg noe tegn. Dunker svakt på nederst i magen,med det er som han er skikkelig slapp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er varmt inni der i dag og? Hvor langt er du på veg da?

Er du skikkelig usikker så ta kontakt med føden,bedre enn å ikke gjøre det hvertfall. Lykke til.

Kan nok hende at han sover bare vet du....

Skrevet

Er ikke varmt på utsiden i hvertfall. hehe.. Er vel ca 20grader i rommet.. Er 30+0 i dag(9 dager kortere i følge ul da..)

Skrevet

Jeg har ei jente i magen hvertfall som er sinnsykt rolig til tider,så jeg kjenner igjen følelsen av at noe er galt.. Men de gangene jeg har dratt for å sjekke det eller ringt føden,så er hun i full bevegelse selvom jeg ikke kjenner det faktisk. Men er du usiker så ta kontakt med legen din eller føden. De vil jo heller at vi tar kontakt en gang for mye enn ikke i det hele tatt.

Ta deg et glass brus eller spis noe du vet bebisen pleier å reagere på så kjenner du nok fort bevegelse igjen..

Skrevet

Jeg har sånn babywatcher,så jeg vurderer å bruke den for å høre hjertet i hvertfall. Og så får jeg prøve å sette på mp3spilleren og se om han reagerer på lyden..

Skrevet

babywatcher.., da er deet ingenting å nøle etter!!!

Jeg ville sjekket med én gang, så slipper du å gå å bekymre deg!

Skrevet

Satte på musikk(pleier å sparke når jeg setter på hip-hop:)),ingenting.. Så jeg sjekka hjertelyden. Den lå på,i gjennomsnitt, 122. Gikk veldig opp og ned,men jeg hørte rett på hjertet og ikke ryggraden,for det banka rett under doppleren:) Så liv er det. Men han må sove veeeldig tungt når han ikke reagerer på noe.. Vanligvis ligger hjertelyden på 130 når han sover(sa jm sist jeg var der). Men han har hatt rundt 130 i våken tilstand også..

Skrevet

Ville ringt føden hvis den sank mer hvertfall...

Lykke til uansett! Men han sover nok bare veldig godt tror jeg.. Men følg hjertet ditt. Du vet egentlig hva du burde gjøre inni deg.

Skrevet

Det skal være sikkert og visst at jeg skal!! Jeg får sjekke litt utover dagen. Gleder meg til han våkner jeg:)

Skrevet

Hei! Babyen min har også vært veldig rolig de siste dagen, har bare merket noen små bevegelser. Har vært litt bekymret men prøver å ta det rolig, tenker at han kanskje har lagt seg på en annen måte. Tenkte å ringe legen imorgen hvis han fortsatt er så rolig. Er foresten 33+2 på vei.

Skrevet

Ok. Jeg sendte spml til Jormor Siri(siden ho hadde sånn lunchprat fra 11 til 12) ho mente jeg burde ringe føden og høre. Skal vi se,skal kopiere spml og svar jeg..:)

mandag 4. juni 2007

lunchprat med jordmor Siri

04.06.2007 11:24 Postet av Jiterbebis i magen

Det har vært veldig lite liv i magen min i dag(er 28+5 i følge ul og 30+0 i følge menstermin). Jeg har dytta i magen,spist noe søtt,drukket vann,spilt musikk intill magen,ting som vanligvis gjør at han sparker meg hardt. Hjertelyden ligger på rundt 122(tallene gikk mellom 112 og 135,men i gjennomsnitt var det 122). Jeg sjekka med babywatcher siden jeg ble litt nervøs. Betyr det at han bare sover veldig tungt? Burde jeg få en liten sjekk av at alt er greit? Og det med å telle trivselen,hvor ofte skal man gjøre det?

Kjære Jiterbebis i magen

Tja, jeg syns du skal ta en telefon til fødeavdelingen din jeg. Dette er ikke lett å veilede på pr nett, de trenger å stille deg flere spørsmål, så ring dem nå og hør med dem du. Det kan godt hende at det hadde vært ok med en CTG på babyen for å se at alt er vel. Vil ikke skremme deg her, høyst sannsynlig er alt helt ok, men det er nettopp slike som deg som bør undersøkes når det skjer slike markante endringer den ene eller den andre veien i bevegelesmønsteret.

Høyst sannsynlig har han bare snudd seg og ligger en vei som gjør at du ikke kjenner bevegelsene like godt.

Ring dem nå du og riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen Jordmor Siri von Krogh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...