Gå til innhold

Ville dere reagert på dette? (Bilder på Facebook)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei barndomsvenninne som venn på facebook, vi var veldig nære som små, og treffes hver gang jeg er hjemme (3-4 ganger i året).

Sendte henne UL bilde over msn for noen dager siden, ville jo vise fram gutten vår ;)

Nå har hun lagt ut dette bildet på Facebook... Og, jeg liker helt ærlig ikke at det bildet ligger i samme album som festebildene hennes jeg.... Er jo ingen som kan se at det er min baby, men jeg vet det, og jeg skjønner ikke hvorfor hun vil ha det der?

Jeg har det, samboeren min har det, og den kommende tante (min søster) har det på sin Facebookprofil, men det blir i mine øyne litt anderedes... Siden vi tre har det, kan alle som kjenner meg se det... Og da ser jeg ikke poenget i det ligger på hennes profil også...

Greia er at når babyen min blir født vil jeg selv kunne styre hvilke bilder som ligger han på nett, iallefall så langt det er mulig... Og når folk begynner å legge ut bilder uten å spørre før ungen er født så virker det ikke som at det blir særlig lett.....

Driver og vurderer fram og tilbake om jeg skal si noe til henne, eller om jeg skal vente og se om hun fjerner det selv etterhvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde ikke jeg likt..virker som hun vil at andre skal tro HUN er gravid---

Skrevet

Eg ville definitivt sagt frå om at det ikkje er greit! Vi skal ikkje legge ut bilete av chiquitin på Facebook i det heile, og eg kjem til å seie frå til alle venane mine at dei heller ikkje får legge ut. Dette er fordi Facebook har copyright på alle bilete som blir lagt ut der, og kan selje bileta vidare til tredjeparter om dei vil!

Sjølvsagt er det lite sannsynleg at nokon kjem til å ville kjøpe MINE bilete, men tek ikkje risken. Alle vi kjenner får jo adressa til babyen si heimeside likevel.

Forstår heller ikkje kvifor ho vil ha eit ULbilete av DIN baby på hennar profil. Merkelig!

Skrevet

Bestevenninna mi har bryllupsbildet mitt(vårt) på sin side,jeg er usikker på om jeg liker det eller ei... Hmmm..

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og dette må det være lov å si fra om. Hvis du gir beskjed på en grei måte, så burde venninnen din ta det pent. Man bør alltid spør de som er på bildet (evt foreldrene når det gjelder barn) om det er greit at det legges ut.

Skrevet

Men hvis noen kopierer ul-bildet av min sønn,da blir det bråk...

Skrevet

Måtte bare sjekke at det ikke er meg som er *paranoid* her=P

Kommer heller ikke til å ville ha bilder av babyen etter at han er født på Facebook, men UL bildet synes jeg liksom går an, men da på MIN side... (og de jeg/samboeren min har gitt lov til det)

Og som du sier, alle vi vil skal se får jo hjemmesideadressa uansett...

Skrevet

Ikke sant... under står det nemlig bare "Ultralyd 31.05.07", ikke noe om at det er mitt.. Men jeg kjenner igjen UL bildet mitt altså ;)

Skrevet

Sa fra til ei annen venninne en dag her, hun hadde lagt ut festebilder fra 2003(!!!!!) De har ikke jeg noe behov for at ligger åpent på nettet altså... =S

Tenekr jeg skriver en melding til henne der inne jeg, og sier i fra at dete r sånn jeg vil ha det med min sønn =)

Skrevet

Er det jeg mener også... At jeg ( og samboeren min selvffølgelig)skal få lov til å bestemme hva som ligger ute av gutten... Mulig hun trodde det var OK i og med at søsteren min har det, men.. søsteren min blir tross alt tante til gutten da... Og det er noe anderledes enn ei som treffer meg 4 ganger i året....

Skrevet

ulempen med facebook det der..

venninnen din kommer sikkert på besøk en dag og tar et bilde av gutten din og da legger hun nok det ut også skal du se.. dette blir det vanskelig å kontrollere..

sånn er det her i verden trur jeg - prøv gjerne å begrense det, men da må du si til alle at de ikke får legge det ut hvis de tar bilde av han.. kan jo bli litt slitsomt å gjøre det i årevis fremover..

Skrevet

Selvfølgelig kan det bli slitsomt... Men, jeg håper da vennene mine har såpass respekt at de når jeg sier jeg ikke vil ha bildet på Facebook ikke legger det ut... Og så lenge Facebook finnes, så er det ikke annet jeg kan gjøre enn å si fra til mine venner/bekjente at jeg ikke ønsker dte, og håpe de respekterer det...

Skrevet

hei! =)

jeg ville kanskje sagt til henne at jeg ikke liker at bilde ble lagt ut på hennes facebook, spesielt når det ikke står at det faktisk er "babyen til venninna mi" eller noe og at det ligger på en festbilde mappe!

det med at du vil styre bildene dine selv på nettet skjønner jeg godt. men det er nok veldig vanskelig. det er maaange som garantert kommer til å kopiere bildene dine å ha de selv osv..=)

Skrevet

Jeg skjønner at folk kommer til å legge ut bilder, det er vel sånt man bare må tåle.. Men, håper at ved å være litt striks helt fra begynnelsen, så KAAAANSKJE noen gidder å spørre iallefall....

Skrevet

Det er vel bare å si fra på en grei måte hvis det dukker opp noe? Trenger ikke være et problem det... Ikke alle som tenker over at noen er mer private av seg enn andre.

Skrevet

bare så du vet d: Man har ikke lov å legge ut bilder av andre på internett, uten at den personen har godtatt d...så d kan du jo bare si til henne...?? At du ikke ønsker at hun skal legge ut bilder du sender henne uten at hun spør deg først?? har selv opplevd å bli lagt ut bilde av, på dagbladet.no faktisk, uten at jeg visste noe som helst om d...var bare plutselig folk jeg kjenner som kom og sa at de hadde sett meg der...De bildene måtte fjernes...

Jeg og håper jeg klarer å styre hva som blir lagt ut av bilder av bebisen min...jeg håper og tror at mine venner ikke vil legge ut noe uten godkjenning fra meg...

Skrevet

Jeg ville ikke gitt bort UL bilde til noen i utgangspunktet, tenker at det er bilde for meg og samboeren min. Dersom jeg likevel hadde gitt det til noen ville jeg blitt mer enn bare fra meg om det ble gitt videre til andre - og i allfall internett!!!

Syns godt du kan si i fra til henne jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...