Gå til innhold

Drikke vann med 3 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når det har blitt så varmt, vil gutten min på tre måneder plutselig ha flaske annenhver time igjen, noen ganger t.o.m. nesten hver time.

Jeg er ganske sikker på at han rett og slett er tørst pga varmen. Da er det jo dumt å gi MME hver gang fordi han jo ikke trenger næring men væske.

Kan jeg gi ham (kokt) vann??

Jeg har hørt at så små barn ikke burde drikke vann. Samtidig har jeg også hørt at MME ikke gir like mye væske som MM og barn derfor burde få vann i tillegg.

Alle jeg har snakket med begynte først å gi vann da de begynte med grøt. Men de enten ammet eller hadde den første tiden med babyen om vinteren.

Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan gi vann fra 3 mnd ja..

Skrevet

Jeg hørte med hs om dette sist jeg var der, og hun sa at det ikke er nødvendig å gi dem vann når de er så små. De anbefaler det ikke.

De får visst slukket tørsten gjennom både mm og mme, så hun sa jeg bare måtte legge hun til litt oftere hvis hun ble mer tørst av varmen.

Kan aldri tenke meg at kokt vann kan være farlig ved 3 mnd, men det var nå iallefall det jeg fikk beskjed om.

Skrevet

Du kan gu vann fra 3 mnd. Kok opp og avkjøl, gi i vei:-)

Skrevet

Man kan begynne med vann fra nyfødt, men man må koke frem til 3mnd. Ved eldstemann begynte jeg ved 3uker - gav da med skje. Og gav alltid etter mme. Man skal ikke gi for mye vann for det kan gå ut over apettitten av mm/mme. Og vekttap ønsker man jo ikke:)

Skrevet

d du har hørt om at man ikke skal gi vann er nok fordi de ikke skal drikke seg mett på vann når de trenger næringen fra mm/mme. Og fordi dett er vanskeligere for en baby å drikke vann enn mm/mme. De har lett for å sette den i vanghalsen, såvær litt obs. Men det jo ikke farlig. Har jo hørt at de anbefaler at man lærer dem å drikke vann så de kan få d når behovet for mat om natta opphører.Fin tørstedrikk som ikke tærer på tennene. Lykke til! Vi prøver å gi vår 3,5 mnd gamle gutt med skje i første omgang

Skrevet

Vår tulle er 3 måneder og får vann. Her har vi så friskt og reint et vann, og nye rene røre, så jeg tar bare iskaldt vann fra springet som jeg varmer opp litt i microen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...