Gå til innhold

Grrrrrr. Katter over alt jo !!!! Usj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kryr av katter i nabolaget - og flere er så frekke at de går rett inn når vi har dørene åpne. Blir sprø jeg !!!

Synes katter er skitne og tisser overalt - og om jeg ville ha katt i stua så hadde jeg skaffet meg det selv.

Lekene til jr blir ned pisset om vi ikke stuer de inn hver dag - og spise ute er jo håpløst !

Blir så lei av at folk skal ha haugevis med dyr når man bor i borettslag !

Det er jo en helt ndvendig å ha dørene på lufting når det er 25 varmegrader ute !

I dag skal jeg kjøpe meg en sånn trykkvann flaske, så jeg kan gi dem en liten dusj når de nærmer seg. Håper de etterhvert sjønner at de kan gå hjem i sin egen hage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur det går an å kjøpe noe greier som kattene misliker lukta på også.. husker bare ikke hva det heter.

de liker ikke så godt å bli dynket så du får håpe det hjelper i lengden da :)

lykke til

Skrevet

Massevis katter ikke liker lukten på;)

Kan legge ut f.eks. Appelsinskall, kaffegrut osv.

Det med vann skal også hjelpe....

Skrevet

jeg HATER katter. Og de frekke som kommer på terrassen min, de spruter jeg vann på. Det er IKKE dyreplageri, det er mer plageri at de snoker rundt hos oss. Vi har en baby..

Vannslangen er oppkoblet hele sommeren og jeg GLEDER meg til å bruke den...

Kanskje jeg skulle hatt høytrryksspyler? det er ikke store kattevasken jeg gir de, skjønner du :)

Skrevet

Heelt enig! vi bor ikke i boretslag og jeg er egentlig glad i katter, men nå får det snart være nok. Alle naboene her har jo katt og de lurer seg inn og tisser over alt!!

Spesielt i uteboden vår der det står barneleker og sykler. Vi prøvde å ha vognen der men det kunne vi bare glemme. Er jo ikke så morro å ha en barnevogn som lukter katte tiss. Utehuset er gammel og stort med flere dører og sprekker så det er vanskelig å få tettet det skikkelig også!

Til og med utgangsdøra vår får gjennomgå så av og til lukter det skikkelig kattepiss i gangen. ÆSJ!!!

Skrevet

En liten dusj med en vanlig spruteflaske (sånn som man bruker på blomster) gjør susen. kanskje må det gjentas en gang eller to, men katter lærer rimeli fort detet.

Det er de færreste katter som tisser inne, da. Og katter er rimelig rene i motsetning til de fleste andre dyr.

Sånt må man tåle om man bor tett!

Skrevet

Det er skjelden katter tisser inne i sitt egent hjem, men hvis de er i andres hjem og det er mange katter i nabolaget tisser de for å markere seg!!

Skrevet

Det er ikke det at de Pisser inne som er problemet - men at de ER inne i det store og det hele.

Vil IKKE ha katter i stua mi, da hadde jeg som sagt kjøpt en katt selv.

Skal kjøpe spruteflaske med lang stråle i dag, og neon sånne "katt deg vekk" bokser hvis det funker.

Det lukter piss av trampolinen til jr, og lekene hans må vi stue inn når han ikke leker med dem.

I et borettslag bør det etter mitt syn være ulovlig å ha løse dyr. Katter kan utmerket være innekatter om man på død og liv skal ha det, hunder skal gå i bånd og kaniner i bur.

Vi har ikke bedt om å ha 10 katter rennende i hagen vår til enhver tid.

På landet er er noe annerledes, siden det ikke blir samme tetthet av hverken hus eller dyr.

Skrevet

Jeg synes ikke man må regne med å ha kattetiss overalt heller jeg selv om man bor tett!!

Vet ikke om det stemmer men har hørt at hvis man kastrerer kattene før de har begynt å parre seg, vil de heller ikke ha behov for å parre seg, og da heller ikke behov for å markere territoriet. I hvert fall burde de som skaffer seg katt snakke med kyndige om hvordan de skal få kattene til å la vær og markere seg over alt. Jeg vet det finnes metoder for det!!!

Og man lar jo ikke hunden løpe fritt rund og tisse og bæsje i andres hager??

Skrevet

Vi har vært plaget med katter fra nabolaget som tisser rundt husveggene våre..(arghh)

Det stanket kattetiss med det samme vi åpnet døren ut....

Vi har løst det på denne måten: bland en liten del salmiakk oppi en spruteflaske med vann. Spray dette rundt husveggene på huset.

Vi har ikke opplevd en eneste katt som har vært i nærheten og tisset etterpå! Og det er snakk om måneder siden vi gjorde det.

Jeg repiterte sprayingen for et par uker siden også, for sikkerhets skyld. Det lukter kun med det samme, så forsvinner salniakklukten.

Ikke har det misfarget hverken maling eller leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...