Gjest Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 sambo sover.. er jo egentlig ikke så irriterende i seg selv,men når jeg må opp klokka 06.00 med lillegutt,å bade han for han stinka gulp å bæsj,varme melka hans,mate han,også kose litt,MENS sambo fortsatt sover... marcus sovna nå istad,la han ved siden av sambo i senga.. jeg snakka til han å spørte om ikke han kunne passe han litt.. kom ikke noe svar,jeg visste han kunne høre meg.. jeg ble så forbanna,hvorfor kan ikke han stå opp sammen med meg,eller i det minste være våken ?? jeg må jo det,og jeg syns det er så urettferdig.. jeg kunne jo vekt han skikkelig å kjefta på han men jeg orker ikke krangling idag..er så fint vær.. måtte bare få ut litt her..
Fabelaktiv Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 uff har hatt de følelsene der jeg også.. snakk sammen om det senere dere og lag en liten fordeligsplan.. hvis han jobber så skjønner jeg jo at han sover ut litt. du kan vel strengt tatt sove litt i løpet av dagen mens bebbis sover?? men som sagt.. jeg skjønner. har vekt sambo selv jeg og bedt han til helvte være våken han også når jeg må det. sur som en jævel.. men jeg syns ikke jeg burde gjort det altså.. snakk sammen og fordel litt
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 ja jeg måtte holde meg i skinnet for å ikke skjelle han ut.. han jobber jo osv men han har jo hatt fri i 4 dager nå... men skjønner han er sliten.. men sønnen vår er jo begges ansvar,men om morgninene føler jeg at jeg gjør alt...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Har du sagt til ham at du ønsker at at han skal ta ansvar om morningene?
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 nei..har jo ikke det.. men morningene her er så vanskelige,begge er morgengretne og det skal så lite til før en av oss blir sure..og da er det lettere for meg å bare gjøre det selv.. jeg forventer liksom at han kan komme på å gjøre litt selv.. men det skjønner jeg jo ikke kommer til å skje..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Men har du ikke sagt noe så er det ikke rart at han ikke gjør noe! Han har jo skjønt at han kan sove ut, så selvfølgelig gjør han dette! Så si til ham i dag at imorra så kan han ta seg av Marcus, og så kan du sove.
rosa og en blå Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Mannfolk sjønna ingenting.. han trur du gjør sånt med glede.. kjenne Veldig igjen det du sier.. Du må si ifrå.. på en fin måte.. og etter du har sakt i frå....-så må du fortsette å si ifrå, minst en gang i uka.. (mannfolk "glemmer" så lett) sikkert fordi de vet de slipper unna da ..kjempe irriterende. vel... de er min erfaring da... *knis*
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 ja..jeg skal prøve å si fra.. men jeg hater å krangle,og vi kranger så lett.... men dere har jo rett,jeg må si ifra. jeg hadde bare blitt så glad om han kunne gjøre det avogtil,uten at jeg trengte å spørre å mase...
Tigermor. Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Uff, trasig det dær ja! Da lillegutt var liten var jeg så forferdelig husredd og mørkredd, derfor fordelte vi "arbeidsoppgavene" slik : Om natta var det gubben som stelte lillegutt, mens jeg stod opp tidlig om morgenen når lillegutt våkna. I ukedagene måtte jo også gubben opp tidlig fordi han måtte på jobb, men i helgene fikk han sove leenge! Prøv å snakk med samboeren din og prøv å få til ei ordning som kan passe for dere...det er jo egentlig urettferdig at du må ta alt stellet alle morninger, både når han har fri og når han er på arbeid.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Jeg måtte til og med fortelle samboeren min (nå ekssambo) gang på gang at det var best at han tok morrastellet da jeg var morgenkvalm som bare det! Så noe sånt greier ikke visse men å skjønne selv, og da må vi si i fra.
rosa og en blå Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Jepp!! men det kommer IKKE til å skje.... Du må nokk være ei mase kråke.. :\
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Kjenner meg litt igjen her!! Jeg syntes faktisk at han burde kunne ta et hint! Han gjorde nok det også for han er jo ikke dum, men lot være og følge det. Jeg måtte rett å slett si det rett ut, at han måtte stå opp for nå var det min tur og sove:-) Lykke til med å si i fra!!
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 det her e typisk mainfolk kine. ha vi koinna laga ungan i lein villla æ ha vårre for mæ sjøl. har 3 jenter vi og venter en snart og gjett kæm som må opp. jopp det e mei, same same as the other three. mæn bære fotæln at du hatr piggan ut og at du kræve at han tar si økt åsså. de ha æ gjort og det vart 10 gang ber me eingang
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 stakkar da..syns du skal snakke med han jeg..kan jo være no med han åsså..sett dere ned som voksne og snakk..fortell om dine frustrasjoner.. nesten gang..få tvillinger..er så kjekt,samboer må jo bare hjelpe..han vil jo hjelpe såklart,og han er kjempe flink..men vi har en hver..(hakke det da) hehe..nesten..
Ikkelektuell Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Mannfolk er ikke tankelesere, og skjønner ikke hint. Det er ikke sikkert du behøver å mase, selv om du nok må si fra for at han skal skjønne det første gangen. Lurt å samsnakke litt om arbeidsfordelingen, som flere sier her. Hvis du er redd for å begynne å krangle er det uansett ikke noen god løsning at du går og irriterer deg over ting uten at han vet om det, for da ender det garantert i en eksplosjon til slutt. Og det blir det hvert fall krangling av.
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Nei jeab de er ikke det, men jeg er jo så dum at jeg tror å håper på det stadig vekk da!! :-) :-) Men du har helt rett!!
Ikkelektuell Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Det skal nevnes at jeg har møtt eksemplar av arten som har det med å glimte til iblant, så det finnes lyspunkt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå