Gå til innhold

Sove alene ute i vogna i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på besøk i en barnehage vi har fått plass i. Alt virket veldig ok, men jeg reagerte på en ting og det var at barna ligger ute og sover i vognene uten tilsyn. Barnehagen ligger i 2. etg i en firemannsbolig, og vognene står bak huset for så vidt skjult for veien og forbipasserende. Men likevel. De bruker en baby-call for å følge med og har åpent vindu, men etter det jeg kunne se hadde det vært fint mulig å nappe med seg en vogn uten at noen hadde rukket å reagere. Har snakket med andre som sier dette er veldig vanlig i flere barnehager, at barna sover ute alene. Seriøst?? Jeg synes dette er kjempeskummelt, jeg. Vi lever tross alt i en rimelig sjuk verden. Vi låser døra om natten, vi låser bilen når vi går fra den, men det aller kjæreste vi har lar vi stå "ulåst" en time og to midt på dagen? Er det bare jeg som er hysterisk på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Barnehagen der gutten min går har de alltid en som går vakt hele tiden. Og det selv om de er mange ute både barn og vokne så er det alltid en som er max 10 meter fra barna som sover.

Barne ligger ALDRI ute alene uten tilsyn, så dette høres ikke ok ut i mine ører.

Hadde aldri tillat det. Du er ikke hysterisk.

Skrevet

I bhg der min skal begynne sover de også ute i vognene. Regner med de ansatte kikker etter innimellom, dessuten er det jo alltid noen unger som ikke sover...., og da er de vel ofte ute å leker?

Min sover ute i skrivende stund og jeg ser ikke vogna fra her jeg sitter....

Jeg har ingen betenkligheter med det. Han er vant med å sove ute, sover dårlig inne på dagen. Men det er en mulighet til å sove inne også i den bhg min skal begynne i. Det er ikke det der din skal begynne da?

Skrevet

Her er det helt vanlig. Men de ansatte går selvsagt ut og sjekker innimellom.

Skrevet

Dette er ikke vanlig. I vår barnehage er området gjerdet inne og alle vognene vender innover mot vinduet hvor flere voksne følger med. Om dette ikke er mulig i din barnehage hadde jeg iallefall krevd at en voksen følger med ute. Du betaler for at noen skal passe barnet ditt, ikke for at de skal drikke kaffè eller hva de enn gjør.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen som går inn i en bhg å tar med seg en unge. De følger selvsagt med så godt de kan. Dette er helt vanlig.

Det kan selvfølgelig skje, men jeg tror sjansen for at du krasjer på vei til bhg er mye større.

Skrevet

I vår barnehage har de vakt. Alle sover ute i vogn, og en sitter hele tiden å følger med. Dessuten våkner og gråter noen som må trilles osv, så det trengs en der hele tiden har jeg forstått.

Skrevet

Jeg synes egentlig dette kommer veldig an på hvor barnehagen er. Vi bor i et rolig boligstrøk og jeg tenker ikke to ganger på å la gutten vår sove ute i vogna bak huset, selv om det jo egentlig er fullt mulig for noen å snike seg inn i gården vår og ta vogna. Ja, sånt skjer faktisk, men sjansen er så mikroskopisk at jeg ikke lar meg bekymre.

Skrevet

Helt vanlig i vår barnehage iallefall!

De hadde vinduet oppe og sjekket selvsagt med jevne mellomrom.

Minster her sover ute alene bak huset og jeg har babycall på......Føler meg ganske trygg på det! Selvfølgelig KAN noen snike seg inn og ta vogna, men sjansene for det er vel heller mikroskopiske. Dessuten ville jeg jo hørt det på caller'n!

Minsten sover alene på soverommet sitt også - med caller. Noen kunne selvsagt snike seg inn på soverommet og ta babyen, men jeg kan jo ikke sitte oppe hele natta og se på at hun sover.......:)

Skrevet

Høres jo rart ut..:-/ Dette er ikke noe som er vanlig i vår barnehage. Ville IKKE likt dette! Er jo kjempefort å snappe med seg en vogn! Babycallen vil heller ikke slå ut før en evnt. syk person er over alle hauger med vogna.

Synes dette virker helt på trynet, jeg. Hadde funnet meg en annen barnehage med en sikrere praksis på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...