sommerspire Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Sies det noe om at man ikke bør bruke nesespray når man er gravid? Jeg er så tett i nesen, og akkurat nå er det ikke allergi.
Alba44 Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har brukt Zymelin til moderat bruk, men da helst barnesprayen. Eller syns jeg saltvann hjelper på.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Jeg bruker også nesespray, men holder meg til dem som er beregnet på barn jeg også. Også sper jeg på med litt saltvansspray, når nesa er mest tørr liksom... Nesesprayen er vel ikke skadelig for bebisen, er vel mest det at man kan bli avhengig av den i ettertid tror jeg. Så jo mindre jo bedre... Men MÅ jo ha luft
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Bruker otrivin/rhinox stort sett hele tiden. Må det, ellers kveles jeg.... Når jeg husker tilbake var det vel slik mot slutten av de andre svangerskapene også. Tettheten forsvant stort sett like etter fødslene....
*RutIetutt* Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Syns jeg har hørt/lest noe om (her inne?) at Otrivin er verstingen av nesesprayene mens man er gravid....mens Zymelin, Nazaren og Rhinox er bedre å bruke...er jo samme virkningen, så vet ikke hvorfor det er sånn....eller om det stemmer forsåvidt. Har i allefall brukt ulike typer nesespray gjennom hele svangerskapet...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Jeg brukte rhinox i begynnelsen av svangerskapet. Har hørt at man ikke burde bruke otrivin når man er gravid. Har noe med noe midler i sprayen. Har ikke peiling på hva... Men saltvannsoppløsning er jo helt sikkert:) Jeg blanda vann og salt sjøl og drypte når jeg var tett,for jeg er ikke så gla i å bruke noen type medisin hvis ikke jeg MÅ(med trippeltrykk på MÅ).
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Legen min sa i hvertfall at man ikke skal bruke otrivin. Skulle jeg behøve nesespray så burde jeg heller forsøke med saltvannsspray.
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Har dere prøvd nese skylle horn? Fåes kjøpt på apoteker. Du blander salt vann oppi. Det høres og ser litt vondt ut, men er ikke det i det hele tatt og du får skikkelig skylt ut alt gørret. Og det beste er at du kan bruke det så mye og så ofte du ønsker:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå