Gå til innhold

Dere som har nye biler og bakovervendte bilseter, har dere tenkt på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva som skjer om dere kolliderer og bilen har flere airbager? Nei det kunne jeg tenke meg til! Venninnen min kolliderte på lørdag og bilen er ganske ødelagt og siden de hadde endel airbagger så holdt faktisk talt ungen hennes på og kveles pga at de på død og liv skulle ha bakovervendt bilsete!

Han fra naf sa at mange foreldre var hysteriske med tanke på at bilsetene skulle vende andre veien, men at det kun på gamle biler uten airbag var en bedre garanti for at kollisjonen skadet barnet.

Så dagans oppfordring: Tenk litt teori før dere utaler dere, spesielt dere som har bakovervedte bilseter og tror det er det aller beste!

Har dere gamle rånebiler så er det sikkert bedre enn forovervendte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du fortelle meg hvorfor det hadde vært bedre og hatt det forovervendt. Hvis airbagen kom fra siden ville effekten bli akkurat den samme? Det sitter vel ikke en airbag i baksete?

Skrevet

barnesetene er jo full av klistermerker om at man ikke må ha side-airbag påslått. dessuten står det jo med bruksanvisning på stolene. Bilene er også utstyrt med skriv om best mulig sikring i den bilen.

Det bør man heller se på.

Setene utvikler seg i takt med bilene.

Skrevet

Det har vel litt med IQ å gjøre. Selv du skjønner vel at man ikke plasserer et barn i forsetet med airbag? Barna skal sitte i baksetet og hvis der er airbag så må de kobles ut eller fjernes helt. Alle vettuge vet jo det...

Bakovervendt er best!!

Skrevet

For ei udugeliv vennine du her (unnskyld meg..men mener det!), og nesten enda verre er du som faktisk forsvarer denne ansvarsløse oppførselen hennes, og skal ha oss til å følge deres råd... nei fy fader!

Er jo faktisk helt ulovlig å sikkre ungen på dette viset, sett deg inn i fakta før du legger ut slike ugjennomtenkte innlegg..

dæven nå blei jeg irritert!!!

Skrevet

Altså, sideairbager skal ikke være noe problem i en kollisjon med tanke på barnesete, det sier jo Trygg Trafikk til og med! Sideairbager slår nedover, så i så fall kan ikke bilsetet ha vært riktig festet, ellers var det noe rart med airbagen!

Herregud, å slenge ut sånne argumenter er jo bare idiotisk! I nye biler er det ENDA viktigere med bakovervendt bilsete, fordi skroget er sterkere så kreftene inni bilen blir større, enn i eldre biler, bare se på www.tryggtrafikk.no

Hadde ungen sittet fremovervendt i denne kollisjonen hadde han hatt mye større skader, særlig i nakken - og kunne lett ha blitt invalid!

Tenk litt teori før DU uttaler deg, og se på statistikker!!!

Skrevet

signerer deg mammmamia** !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...