Gå til innhold

Gode tips noen, søvn 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og legger seg mellom 19-20 på kvelden. Etter det våkner hun 23, får pupp (noen ganger før, får da bare vann), deretter våkner hun hver 2 time og får pupp og så står vi opp mellom 6-7, da er hun våken en liten time og er da stuptrøtt og sover 1-2 timer. Hun har faste sover rutiner på dagen, bruker smokk og sovner av seg selv.

Helsesøster sier at hun ikke trenger mat på natten lengre. Hun får grøt ca 1800 på kveldene nå, fått det i en mnd tid. Det er vel slik at jeg må begynne med nattavvenning, lurer på om noen har gode tips, eller hvert borti lignende. Hun våkner jo så mange ganger og ved 23 tiden spiser hun masse. Gruer meg skikkelig til denne avvenningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som nattavvening må til. Hun er vant til pupp og på natten er det mest kosen din våkner for. Jenta mi var også sånn på den alderen.

Du sier ikke noe om du bor sammen med far til barnet, men hvis du gjør det er det helst han som burde stå for jobben de nettene dette står på og ha en flaske med vann klar. Anbefaler å gjøre dette på helg så kan han evt hvile seg litt på dagtid. Vi holdt på i 2-3 netter og så gav hun seg.

Det er tøft, men det må gjøres og så sover alle så mye bedre etterpå. HS har sikkert andre gode råd også:-)

Lykke til!

Skrevet

mie har aldri tremgt mat på natten- bare en gang om natten de første mndene, men da hun var rundt fire mnd våknet hun ig var sulten- startet med grøt, og så stoppet det. også noen uker etter startet det på nytt, og økte på med enda et grøtmåltid. og sån forsatte det , hihi

så det kan jo hende hun trenger mer fast føde på dag tid da....

mie er nesten syv mnd og får tre måltider med fastføde om dagen- og det har hun hatt hverfall to mnd.

men ellers kan det jo hende hun må natt avvennes også da.-...

Skrevet

Jeg hadde først prøvd med mer mat på dagen. Innføre 1-2 måltider til. Og prøve det over en periode.

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror også det er for kosens skyld, men begynte å lure litt da siden hun spiser så mye kl 23, tømmer begge brystene. Men resten av natta skal det ikke være nødvendig å våkne annenhver time:) Bor sammen med pappan så han får nok opp å hjelpe til.

Skal også begynne med grøt om morgenen nå så får vi se om det også hjelper på. Har også en gutt på 19 mnd, der var ikke dette et problem da han sov natta da han var 3 mnd, forskjell på disse barna gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...