Gå til innhold

ang vann/ødem i kroppen... :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ikke til her, er kun i uke 24 så må ha en plass å spørre.

Jeg har allerede fått veldig mye vann i kroppen virker det som. Klarer ikkeå ha på meg ringene og det gjør vondt å bøye fingrene. Gjør også vondt å bøye tærne:(

Er det mulig at ødem kommer så tidlig? Jeg har lagt på meg 4 kg og 2 av de har vel kommet den siste uka. :(

Hvordan er det med dere som fikk vann tidlig, la dere på dere mye totalt? Og hva kan jeg gjøre for å forebygge? Syns det virker litt kjipt å gå med støtte strømper nå når det er så varmt...

Drikker forresten masse vann 2,5 liter ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det vært ganske varmt i helgen, og da holder kroppen på mere vann.

Støttestrømper og vann er bra.

Hold deg unna salt, og prøv å sitte/ligge med beina høyt så ofte du kan.

Hold deg i skyggen slik at du ikke blir altfor varm.

Ringene får du henge rundt halsen de varmeste dagene, ikke verdt å risikere å måtte klippe dem av...

 

Grønne druer, grønn te og vann virker vanndrivende.

Skrevet

får man tak i grønn te på helse kost?

Skrevet

har lest om svangerskapsforgiftning og er så redd for at det kan være det:(

Bør jeg kontakte legen kanskje?

Skrevet

Ødem er vel bare ett av symptomene som kan følge med svangerskapsforgiftning. Men de finner jo fort ut om det er det ved å måle blodtrykk og se på en urinprøve. Hvis det er lenge til du skal til legen igjen kan du jo ta en telefon og spørre om de kan måle blodtrykket ditt og stickse en urinprøve, så slipper du i alle fall å gå og engste deg unødig!

Skrevet

jeg skal i neste uke til JM så tenkte at jeg skulle vente til da, men kjenner jeg er litt bekymret.I uke 16 fant de 1+ på protein, sendte til dyrkning men det var ingenting. Sist kontroll var urinen fin. (uke 21)

Er egentlig litt dumt å lese om "sykdommer" og "symptomer" for man føler jo plutselig at man har alle. Håper inderlig at det ikke er noe, men skal se det an hvis ikke venter jeg til JM kontrollen...

 

Skrevet

Kjenner flere som fikk mye vann i kroppen da de gikk gravide på deler eller hele sommeren.

Ville prøvd å drikke litt mere vann, da 2.5 l bare er akkurat det man må få i seg. Spis masse frukt, og unngå for mye ferdig mat, pose mat o.l, da det er en del salt i dette.

 

Skrevet

Svangerskaps forgiftning kan komme ganske fort.. En venninne av meg kom hjem fra et brullup kl 2 om natten med kjempehovne ben..Og hun hadde vært til kontroll samme dag. Kl 06.00 tok hun kontakt med legevakten og ble innlagt. Det viste seg å være en skikkelig aggresiv form for svangerskapsforgiftning. Det kunne endt virkelig ille.. Så ta kontakt med lege for sikkerhet skyld du..Er tross alt bedre å vite helt sikkert at alt er ok! Det er jo barnet ditt det er snakk om!

Skrevet

wææ nå ble jeg litt redd her... :(

Hvordan gikk det med henne da? Var hun langt på vei? Hva kan de egentlig gjøre med forgiftningen, leste at fødselen oftest settes i gang? (er jo evnt alt for tidlig)

 

Skrevet

det er fort gjort a fa tatt blodtrykket for a utelukke svangerskapsforgiftning. ta deg en tur til legen og fa det undersökt. noen apoteker tar ogsa blodtrykk dersom du ber om det...

 

husk, nar du drikke vann, at det ikke bör være iiiiiiiskaldt... unnga isbiter og slikt dersom du har mye vann i kroppen.

 

jeg sliter og med mye vann (uke 34) og merket en viss forbedring etter at jeg sluttet a tyge isbiter i varmen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...