Gå til innhold

Babysvømming....noen med negative erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt masse positivt...er mest interessert i å høre motargumenter.

Er det noen som har negative erfaringer med babysvømming. Noen som angrer at dere deltok, eller prøvde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om det kan ha noe med baby svømming å gjøre, men når eldste gutten min var rundt 5 måneder så begynte vi med babysvømming. alt var helt supert helt til vi gikk over til viderekommende gruppe som startet opp på høsten, kurset gikk da frem til i slutten av november. denne gangen ble sønnen vår veldig plaget med luftvies infeksjoner og veldig ofte krupp og forkjølelse. har vært inne og ute til div leger og spes og skal inn igjen til utredning på sykehus nå i slutten av måneden. har ofte fått høre av disse leg og spes at det kan ha en sammenheng med bebisvømmingen, og den tempratur forskjellen som da ble fra det varme vannet og luften inne til å komme ut. hadde ikke noe å si hvor mye vi kledde på sa de. men jeg kjenner jo flere som har vært på bebisvømming som ikke har hatt noe plager. kan være relatert å sjekke opp om det er noe luftveis problemer i familien. astma eller nedsatt imunforsvar ol. på sommeren går det sikkert greit, men kanskje styre unna høst, vinter og tidlig vår kurs. dette er bare mine erfaringer.

Skrevet

Det er blitt forsket på dette i England, og deres konklusjon er at svømming for babyer/småbarn ikke er å anbefale fordi: Barn som deltar på slik aktivitet oftere enn andre barn blir rammet av hyppige luftveisinfeksjoner, ørebetennelser og astma. Dette visstnok fordi barna reagere negativt på klor.

Skrevet

Ja, det er påvist at barn som har deltatt på babysvømming (og har disposisjon var astma og allergi) hyppigere utvikler astma. Er veldig glad for at vi ikke meldte oss på kurs da det etterhvert viste seg at vi har et barn med eksem, astma og allergi. Klor er ikke bra for eksemhud og vannet som svelges er ikke bra for små lunger. Tror du kan se et program om dette på Nrk.no Puls

Skrevet

Me har og vore veldig aktive på babysvømming, og kost oss masse... Men har det siste halve året ikkje kunnet delta pga ho har hatt to lungebetennelser, bronkitt, halsbetennelser og ørebetennelser. Den eine har bare avveksla den andre. Har siden november hatt 7 antibiotika kurer...... Så nå har me slutta der for å sjå om det hjelper...

Kan jo ikkje holde på å gi ho antibiotika heile tida, er jo ikkje bra det heller......................................!

Skrevet

Gutten min har gått på svømming siden han var 6 mnd gammel, og vi har ikke noe som helst negativ erfaringer. Han var aldri syk, bare litt snufsete om vinteren, selv om han er godt innpakka. Vi har gått både på selungene og badenymfene.

Skrevet

Vi startet da sønnen vår var 6 mnd. Han illskrek ofte, og likte det overhodet ikke. Han fikk helt panikk da de dukket ham under vannet. Vi slutta etter 6 ganger (de anbefaler ikke det, men det var jo en prøvelse å gå der). Først da han var vel 2 år fikk jeg ham til å stole på at han ikke skulle få vann i øynene når jeg vasket håret hans. Han har hatt en slags vannskrekk, men om det skyldes babysvømminga vet jeg ikke.

Skrevet

Vi angrer på det... Begynte da snuppa bare var 11 uker, og det gikk fint i starten. Men rundt 4 mnd alder var det helt tydelig at hun ikke likte det. Ble kjempeskremt av å dykke, så det gjorde vi bare få ganger. Hun ble anspent og redd hver gang vi gikk i vannet. Så vi fortsatte ikke... Men da hun var ca 8 mnd gikk jeg selv i bassenget med henne (uorganisert) og da likte hun det. Vi gikk ukentlig ca. fram til hun var 1 år (da jeg begynte på jobb igjen), til stor glede for både mor og barn (men jeg dykket henne ikke under vann).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...