Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har hørt masse positivt...er mest interessert i å høre motargumenter. Er det noen som har negative erfaringer med babysvømming. Noen som angrer at dere deltok, eller prøvde dere?
Gjest_1001 Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Hei. Vi har vært et par ganger i basseng med minien. Da ikke i forbindelse med babysvømming, men han ville nok reagert på samme måte uansett. Min gutt er litt overfølsom mot klor, så han får utslett på hele kroppen i minst en uke etterpå. Spesielt på beina. Så om jeg skulle gått på babyvømming ville han sett ut som en kjøttkake hele tiden, hehe. Kan være lurt å teste ut om barnet tåler klor før man melder seg på og betaler i dyre dommer.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Vi har ikke prøvd rett og slett fordi mange i familien har astma. Det er rimelig godt bevist at det er en sammenheng mellom hyppige turer i svømmebasseng og utvikling av astma. Se blant annet her: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/4358032.html http://naaf.gazette.no/en/Grupper/Foreldre_og_barn/Forebygging-av-astma/ Men vi er ikke hysteriske og tar snuppa med i svømmehallen en gang iblant.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jeg gikk på babysvømming i et og et halvt år med mitt første barn. Hun synes det var gøy med vann, leker og masse babyer, men hatet dykkingen. Det ble verre og verre, men instruktøren sa at det var normalt, det kom til å gå over, det var bare viktig at jeg var positiv så hun ikke var redd. Datteren min ble sintere og sintere og begynte å gråte med en gang hun så instruktøren eller noen av lekene hun forbant med å dykke under vann. Det gikk aldri over og nå er hun over tre år, elsker å bade men får panikk hvis hun får vann i øynene. I ettertid har jeg snakket med en instruktør fra norsk livredning som har vunnet internasjonale priser. Han kunne fortelle av det at babyer på død og liv skulle dykke under vann var kun for foreldrenes og instruktørenes skyld og grenset til barnemishandling. Han hadde sett mange eksempler på at dette utviklet seg til vannskrekk. På hans kurs hadde de ikke fokus på dykking, men på at babyene skulle klare å flyte/ plaske seg avgårde i vannoverflaten og så etterhvert dykke hvis de selv ville. Jeg får skikkelig klump i magen når jeg tenker på hvor standhaftig jeg var og dyttet babyen min under vann gang på gang selv om jeg egentlig så at hun hatet det. Så følg magefølelsen din hvis du bestemmer deg for å melde deg på et kurs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå