:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 jeg vurderer og kjøpe bil. men alle sier at det er så fryktelig dyrt og ha. hvor mye betaler dere på bilen i måneden? sån ca?
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Det er dyrt å ha bil:-( Vi er dessverre avhengig av bil, og kjøpte rett før jul. Bilen kosta 79000. Betaler 1500kr mnd i avdrag på lånet, 1000 i forsikring (full kasko). I tillegg kommer jo bensin, service, årsavgift, evt rep, vedlikehold, evt nye dekk etterhvert...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Fyller diesel for 200 hver helg (billigere i helga..) Skal jeg f.eks til Tr.heim må jeg fylle på 200 for den turen, fordi det tar 2timer å komme dit, da jeg bor i Åfjord.. Så er det jo årsavgiften på litt over 3000 (?). Spylevæske kan kjøpes på biltema/bremsevæske, det er greit å ha i tilfelle uansett. Skifter olje for 150kr hver 6mnd. Dekk koster fra ca 4000 og oppover, men da har man dekk i noen når man først har kjøpt enten sommer eller vinter dekk. Småreperasjoner kommer, men det må man regne me. Jeg får alle reperasjoner grati, betaler kun for deler siden naboen er bilmekaniker og jobber selvstendig. Viktig å sjekke bilen, bedre å skifte deler, enn å skifte hele bilen. Viktig å være flink me å vaske bilen for å unngå rust. Viktig å bruke matter i bilen for å unngå rust innenfra og ut. Tar man vare på bilen har man den lenge åsså!!!
*Kleopatra Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Bensin: ca 2500kr i mnd Vegavgift: 3000kr i året Forsikring: vanlig å betalte ca 500-en tusenlapp i mnd I tillegg kommer olje, lyspærer og andre småting, pluss reparasjoner nå og da. Husk at det også kommer omregistreringsavgift når du kjøper bil, den varierer fra årsmodell og vekt, men ca fra 4000-20000kr.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 jeg har gjort noen regnestykker og kommet frem til at en relativ ny bil koster ca 50 tusen i året......blir litt dårlig når jeg tenker på hvor mye jeg kan kjøre taxi for de pengene.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 ja det er et godt poeng. jeg skal gå på skole og får buss dekket. så da burde jeg egentlig droppe bilen og heller ta taxi om han blir super syk og trenger og komme seg hjem fort. (jeg vet jeg er litt hysterisk :-) )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Men, jeg kunne ikke klart meg uten bilen når jeg først har den. Utrolig deilig. Kan kjøre NÅR jeg vil, så langt jeg vil ++ Om jeg legger pengene i bilen eller på noe annet så går jo pengene uansett, når man setter opp et budsjett.. Jeg er fornøyd me å ha bil iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå