Gå til innhold

hadde dere brukt av sparepengene til barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å kjøpe barnehageutstyr??

Ere jo en del som trengs...Vet ikke om jeg har råd til alt...Så lurte litt på dette,men virker jo litt "frekt"da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke mulighet og bare bruke av barnetrygden da om du sparer den? Evnt få arveklær og slikt av slektninger eller besteforeldre?

Skrevet

Det kunne jeg nok gjort hvis jeg hadde dårlig råd ja.

Jeg har noen ganger tatt av pengene hans å kjøpt ting. Bla da jeg kom over et tilbud på vogn og var 2 uker til lønning.Men da satt de tilbake senere. Aldri tatt av de til andre ting da;)

Skrevet

Ja, om det var nødvendig og barnet ikke hadde spart pengene selv.

Skrevet

er bare 2 mnd til han begynner..så blir litt lite med bare den...

Har ingen å arve etter:(

kan jo prøve å spare desto mere når vi kommer litt "ovenpå"igjen da..

Skrevet

Det er vel faktisk ikke SÅ mye som må kjøpes inn? Regner med barnet har sko og klær fra før. Men hadde ikke hatt problemer med å tatt litt av sparepengene til barnet hvis det var knipent.

Skrevet

Ja, men da hadde jeg satt på autotrekk fra brukskontoen min til beløpet var dekket igjen.

Jeg lånte litt penger av datteren min da jeg flytta fra faren...

Har betalt de tilbake. :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Sparepengene skal jo komme til barnet til gode...det har jo bruk for utstyr nå, og har ikke peiling på hva det vil si å ha penger i banken, så jeg ser ikke noe som helst galt med å bruke de.

Men hva trenger en egentlig av barnehageutstyr? Snulla begynner jo i barnehage til høsten, så hadde vært greit å vite det.

Skrevet

Ja. Mat, klær og tak over hodet må vi ha :)

Barnehageutstyr er en nødvendighet. Ofte (ofte er vel relativt) får vi penger fra besteforeldre som sier at vi får kjøpe noe vi som vet hva som trengs. Likevel havner det meste på konto, så jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet der.

Men hadde ikke tatt av de pengene for å kjøpt meg nytt smykke for eksempel. Eller andre matrielle, unødvendige ting.

Skrevet

Ja, hvis ikke vi hadde penger til det så... Hans penger som skal brukes til han. Ser ikke noe problem i det. Vi har også lånt 10.000 av han...

De skal han få senere tilbake. Men vi måtte låne de nå til drenering. Og kjenner jeg oss rett så får han de tilbake med vel gode renter...

Skrevet

Vi sparer barnetrygden vi da, og den tar vi av til utstyr og ting han trenger...men vi har måttet lånt av de pengene som han har fått til navnefest osv når ting er litt trangt og det betaler vi han selvsagt tilbake! men barnetrygd pengene er jo ikke "hans"

Skrevet

ja det har jeg gjort alt jeg :-)

han skal få de tilbake men akkurat nå blir det ikke. skylder han 1400 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...