Etaner Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Vi har en liten en på 5 uker nå som har fått navnet Lucas.. Det jeg lurer på... Hvordan reagere folk når dere sier navnet til andre. Jeg har merket at vi får veldige delte reaksjoner. Alle, eller de fleste av de "gamle" syns det er veldig spesielt og uvant. De sier ikke direkte at de ikke liker det, men gir oss nok av hint hehe.. Mens de fleste "unge" syns det er et kjempefint navn. Får dere også slike reaksjoner eller er det bare våre "gamle" som reagere sånn ? (-:
Kaffemocca Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Minsten her heter Lucas, har aldri fått noen negative reaksjoner på navnet og han er straks ett år.
Northernlights Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Vi har bare fått positive reaksjoner. Vi skriver det med "k",siden det er "norskere" og jeg er norsk. Navnet er jo pent,da =o) Men jeg er jo inhabil...
Monajenten Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Har fått for det meste positive tilbakemeldinger til vår Lucas, selv om det er et veeeeldig populært navn for tiden. Syns det er litt dumt, men det var det eneste vi ble enige om. Men har et par av de litt eldre som syns det høres veldig utenlandsk ut (tenker ikke på skrivemåten da.) Men jeg er uenig i det. Gutten vår heter Luuuuucas og ikke Lukkkkkas liksom;)
* 5 om dagen * Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 kun positive tilbake meldinger...også fra familie, men det er vel pga at onkelen til min far hette lucas....vet ikke om det var med c eller k men....så ikke noe problem her hos oss nei...
*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Har ikke en gutt som heter Lucas, men hadde bestemt oss for det navnet om vi hadde fått en gutt til - men vi får jente. Sa til folk med en gang jeg ble gravid at om det ble en gutt så skulle han hete Lucas og fikk stort sett bare positive reaksjoner på det - noen i den eldre generasjonen stusset litt pga det var sånn et "bibelnavn", men de syns jo egentlig det var fint:o)
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Her sier de gamle bare "å, ja det er jo et bibelsk navn jo"...jaja, ikke derfor vi valgte det.Vi har hatt det navnet nesten siden vi ble i lag, 12 år...og da var det "kjemperart" ingen som kunne hete det da:p Nå er det jo blitt kjempepopulært..hehe typisk. By the way...vår Lucas heter også Luuuuuucas;)
Etaner Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2007 Ja veldig viktig at det er Luuucas ja og ikke Lukkas. Farmoren sier Lukkas og det er irriterende, men hun sier Niiicolaiii til eldstemann også da, orker ikke å gå å rette på det heller (-; Vi får mest positive kommentarere men det vi har hørt fra de eldre er litt sånn "jamen det heter jo hesten til Emil", "bibelsk navn det ja" "spesiellt navn" "er det flere som heter det?" Men men de venner seg nok til det hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå