*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor takler ikke røykere at ikke-røykere synes røyk er noe drit. Det lukter så jævlig.....og sigarettstumper overalt er også noe drit. Har akkuarat plukket opp naboens 200 stumper som de så elegant kaster ned til oss. Dugnad i dag og de møter selvsagt ikke opp. Hvorfor kan ikke røykere godta at mange ikke-røykere hater røyk?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Enig med deg, enig med deg, enig med deg, drittarbeid, sleng de tilbake, selvsagt møter de ikke opp, det er en uskreven regel. Og siste: Ja, si det, fordi de føler seg som tapere, og vet vi ikke-røykere har rett, men nekter å innse at de er teite.
KaMa Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Som røyker kan jeg fortelle at jeg takler helt fint at ikke-røykere syns røyk er noe dritt. Jeg har ikke problemer med å godta at mange ikke-røykere hater røyk. Mens du derimot, virker som du sliter litt mer enn meg.. Så hvem er det egentlig som har et prolem?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Eh? Hvor er logikken KaMa? Jeg vil påstå at det er røykerne som har et problem. Jeg har ikke møtt EN eneste røyker som VIL innerst inne røyke. At naboen er ufordragelige, har da ingenting med deg å gjøre. Det vil jeg kalle et naboproblem. Du er så selvsentrert at det er kvalmt, KaMa.
KaMa Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Alle her inne er selvsentrerte.. Hva var poenget ditt? Og hva var egentlig poenget med hovedinnlegget? Folk som ikke aksepterer virkeligheten slik den er, men irriterer seg over andre, er jo den som sitter med problemet. Røyking og ikke-røyking plager ikke meg. At folk velger å bruke energi på å irritere seg, plager meg heller ikke. Ergo så har jeg ikke noen problemer med denne saken. Og ikke gidder jeg å gjøre andres påtatte problemer til mine heller. At du ikke har møtt en eneste røyker som ikke vil røyke er ikke representativt for alle som røyker. Noen av oss velger å fokusere på andre ting i livet, enn at vi røyker. Igjen.. Hvem er det som har problemer her, og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Neste gang du samler opp alle sneipene til naboen så legg dem ved inngangsdøra, forklar så naboen din at sneiper er veldig giftige og at det er faktisk små barn som kan spise dem. Enten så gjør du det eller så bare sprer du det utover gårdsplassen dems...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Men det verste er jo at de røyker i arbeidstida og dermed får ekstra med pauser på jobb enn hva ikke-røykerne gjør... Også syter de og klager over at de blir diskriminert fordi de røyker...huff og huff.... JA til totalforbud mot røyking i arbeidstiden!!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Moralister! Røyking er digg!! Jeg har så lyst på røyk at jeg nesten sprekker om dagen.
supergyda Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Hva med de som slår av en prat med kolleger, tar en privat telefon, dibber litt, leser avisen, småspiser litt utenom lunsj, tar en kabal osv... ? Har du tenkt å forby det med det samme?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Jeg røyker selv, men skjønner veldig godt at andre ikke liker det, så jeg prøver å holde litt avstand blant ikke-røykere.. Jeg synes selv at når jeg ikke røyker selv, er det fryktelig ubehagelig med røyklukten fra andre når de står og damper.. Og det at folk vil røyke inne, det forstår jeg bare ikke, det stinker jo så fælt! Jeg koser meg med røyken min jeg altså, men vi røykere bør absolutt bli bedre til å ta hensyn til ikke-røykerne!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Vil også legge til at det med røykepauser, det er jeg ikke enig i.. Ikke røykere kan jo ta seg en "røykepause" de også, hadde de bare spurt om det!!!
SuperMusa Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 De fleste røykere takler at ikke-røykere ikke liker røyk. Mens fanatikere kanskje ikke blir like respektert. Dere fanatikere har nemmelig en tendens til å snakke til røykere på en veldig nedlatende måte. Hva med å snakke til folk med respekt, selvom du ikke liker en vane de har. Jeg tror naboen din kaster røyksneiper ned til deg bevisst fordi de ikke liker deg!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2007 Så kult....noen svarte for meg ;-)
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. juni 2007 ute i den store verden er jeg et svært ydmykt vesen.....det kan godt være at de ikke liker meg, selv om vi knapt har møtt hverandre. Sneipene var der når vi kom og bare fortsatte å komme. Jeg har sagt høflig i forbifarten at jeg har ei ettåring som plukker opp alt hun finner og derfor fint om de ikke kaster sneipene ned til oss...... de samme folka lar 3 åringen være oppe til 24 hver kveld de få gangene han er hjemme fordi han oftest er hos besteforeldre....en plass han aldre er i ute uansett finvær eller ikke....med andre ord så har jeg ikke det beste inntrykket av naboene....... ...forresten her en natt sto de utenfor å lagde sement i en maskin klokka 0045, 2 meter fra soveromsvinduet. Da gikk jeg faktisk ut å lurte på hva de tenkte på ;-)
KaMa Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Men da har du faktisk kjipe naboer, noe du sansynligvis ville hatt uansett om de røykte eller ei. Problemet er i hvert fall ikke røyken i seg selv, men bedritne folk som ikke har noe særlig respekt for deg/dere. Du kan jo ikke generalisere på bakgrunn av en enkelt ting, som om folk røyker.. Selv ville jeg samlet sammen alle sneiper jeg fant og levert dem tilbake med beskjed om at hvis jeg fant flere sneiper på min plass, ville dette bli møtt med bajsing evt andre ekle ting på dørterskelen deres (og selvsagt gjenomført det, om det ikke ble respektert). ..og det ville jeg gjort uansett om jeg er røyker selv.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2007 diskusjonen er jo ikke hvem som har et problem....men det er jo ofte svaret ma får av røykere......"det er ditt problem". Ja det er mitt problem at det daglig detter 20 stumper på inngangspartiet mitt når jeg har ei ett år gammel jente springene rundt der og putter alt i munnen. Ja det var et problem når det tidligere var lov å røyke på kafe og man kom ut derifra med røyklukt gjennom klær og hår.....men røykere har aldri erkjent noe som helst skyld i forhold til det. Andre har måttet fjerne seg slik at de kunne få spre møkka si som de ville.....og det er nettopp denne mentaliteten som du KAMA har som jeg vil til bunns i....
KaMa Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Svarte deg på bånn, her. Du vet svært lite om hvilken mentalitet jeg har. Jeg har også en liten pjokk, som jeg ikke ønsker skal spise sneiper. Såfremt det er askebeger tilgjengelig kaster jeg ikke sneiper ute. (Men så er jeg rutine-røyker, som vanligvis røyker mine tre sigaretter på balkongen, og sneiper dem i askebegeret..) Slik jeg ser det er det helt klart DU som har et problem. Det burde være en smal sak for et voksent menneske å gi beskjed om at slikt er en uakseptael oppførsel, og få en slutt på det. Selv har jeg en leveregel, den går ut på å gjøre det jeg kan for å forandre på ting som irriterer meg. Gidder jeg ikke, eller tør jeg ikke, gjøre det som trengs, så må jeg også lære meg å leve med situasjonen, og slutte å irritere meg. For det er slik jeg sier, den som irriterer seg sitt problem.
KaMa Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Glemte å spørre.. Hva var det diskusjonen var for noe da? Du spurte (selv om det ikke var noe spørsmålstegn der...) om hvorfor takler ikke røykere at ikke-røykere synes røyk er noe drit. Jeg svarte deg på det. Har du nå lyst til å forklare på en tydelig måte hva som var diskusjonen? Eller var dette innlegget egentlig bare et resultat av ditt behov for å syte?
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. juni 2007 det er jo ganske sykt sagt KAma. det vil si at de som ikke er like "harde" som deg og evt meg skal bare tåle alt. vi er forskjellige og noen bør tenke på de "svake" også. Kanskje hvis vi heller alle passet på å plukke opp driten etter oss og tenke på at det finnes andre enn os selv så hadde ting hvert litt hyggeligere.
KaMa Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Sykt sagt? Er årstallet på profilen din bare oppspinn? Er du virkelig et år eldre enn meg, men fremdeles ikke har erfart at livet faktisk er både urettferdig og tøft til tider? Hvilken beskyttet stein er det du har vokst opp under? Nei. Vi som liksom er sterkere, har ikke noe tyngende ansvar for å ta oss av dere, som selv mener dere ikke er det. Selvsagt hadde verden vært fin om alle gjorde det som du, jeg og sikkert noen til, syns man burde gjøre, (jepp, jeg mener faktisk at folk burde rydde opp etter seg) men det er faktisk utopisk. Og om du fremdeles mener at folk skulle gjøre det, så får du da ta i et tak selv da. Selv passer jeg på meg og mitt, og sørger for at min egen sti er ren. Håper for din del at du ikke kjører bil, ikke kaster tyggegummipapir på bakken, ikke flyr, ikke forurenser på andre måter enn det som er høyst nødvendig, siden dette også kommer fint inn under hva folk burde og ikke burde gjøre.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 4. juni 2007 Jeg får nok ikke svar på spørsmålet mitt i kveld men bekreftet at du ihvertfall ikke takler det i og med at "det er ditt problem" som er svaret ditt. Selvsentrert sier du og ja det er du, ikke jeg. Jeg klarer både å feie for egen dør og se til at jeg ikke unødig ødelegger for andre på noe vis. Det er nå slik en gang at man ikke lså lett egger merke til alle som tar hensyn bare de som ikke tar hensyn, dermed er det vanskelig å være takknemmelig kanskje. Utopisk sier du, ja mye er det. Men hvis alle gikk i sin egen selvsentrerte verden som du gjør så hadde vi nok vært litt værre stillt enn det vi er. Syte gjør jeg som alle andre av og til og ja dette var et syteinnlegg, regnet med at det var godt synlig.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #22 Skrevet 4. juni 2007 Hvorfor kan ikke røykere, takler at røykere syns at røyking er godt?? Sånn er det bare!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #23 Skrevet 5. juni 2007 feil...det skjønner jo ett hvert brødhue hvorfor kan ikke røykere takle at ikke-røykere synes røyk er noe drit. vi sitter ikke akkurat å driter dere opp i trynet heller så hvorfor plage oss med deres dritlukt? det er sånn det er!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 5. juni 2007 hehe God ide! Nå var det ikke bare naboene jeg tenkte på når det gjelder røyking og det er egentlig ikke verdens største problem for meg dette her men når man først skulle irritere seg over noe så...... ;-)
KaMa Skrevet 5. juni 2007 #25 Skrevet 5. juni 2007 Hvilket spørsmål? Føler da vitterlig jeg har svart deg, selv om du ikke liker svaret. Konklusjonen din om at jeg ikke takler at ikke-røykere syns røyk er noe dritt, er totalt uforståelig. At du ikke forstår at dette faktisk er ditt problem, (prøv å ro deg ned, så kansje du forstår hva jeg faktisk skriver) og ikke noe jeg skriver for å være frekk (!) eller slem på noen måte, men faktisk bare påpeker fakta, gjør dette til en umulig diskusjon. Du vet veldig lite om hva og hvordan jeg er, så ditt tafatte forsøk på personanalyse blir bare fryktelig komisk. Syt med du vil, men du må da regne med at du ikke bare får sympatierklæringer tilbake, siden dette faktisk er en side for krangling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå