Mamma'n til Thias Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har vært ute og kost meg i sola i dag. Tenkte ikke så mye over at huden kanskje er litt andreledes nå... Det har resultert i røde, såre nupper/prikker på bena, som min mor (over telefon) tror er soleksem. Jeg har smurt med aloe vera, og skjønner at jeg må finne frem solkremen til tross for at jeg normalt ikke har behov for det når jeg "bare" er ute. Når jeg soler meg bevist bruker jeg det. Jeg er kjemperød på skuldrene og har tydelig skille etter toppen jeg hadde på i dag. Har tilogmed skille etter halskjede! Men ingen tegn på nupper/prikker. Er det noen av dere som har opplevd det samme? Noen andre råd enn aloe vera??
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Har hatt det noen år og merker at det kommer lettere nå som jeg er gravid. Det er bare å bruke mye solkrem (og aftersun). (Det bør du forøvrig bruke når du "bare" er ute også ... for sola er vel så skarp ute i hages som på solsenga...) Aloe Vera er vel noe av det som funker best som lindring dersom skaden først er skjedd.
Mamma'n til Thias Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2007 Solkrem og mer aloe vera står nå på handlelista. Du har forsåvidt rett i det med sola... jeg har bare ikke hatt behov for det før Skal bli mer påpasselig med det nå.
Annie Bailey Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jeg får soleksem av solkrem. Ihvertfall de man kjøper på vanlige butikker.. Nivea og slike merker.... Så jeg anbefaler å bruke en god krem. Kan hende du reagerer på stoffer i kremene som du ikke har reagert på før...
Mamma'n til Thias Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2007 Når du sier det... jeg hadde en fuktighetskrem på bena! Kanskje det er det som gjør utslaget...
Annie Bailey Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Er ingen ekspert på området, men for min del er det kun solkrem og da visse typer jeg reagerer på. Sikkert noe med hva som er inne i dem for at de skal beskytte.. Nivea vet jeg mange reagerer på også.. pga andre ting.. Men det er jo godt mulig det er noe i den kremen du har brukt på bena som reagerer med sol... Men som sagt er jeg ingen ekspert.. Men hos meg pleier den soleksemen å forsvinne helt etter 1-2 dager.. (alt etter hvor ille det har blitt)
Mamma'n til Thias Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 Takk for gode råd iallefall, Brummelise. Håper den forsvinner snart hos meg også.
Gutt i august =Fødeklar Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Har akkurat det samme problemet som deg. Blir noormalt sett fort brun, og har ikke blitt noe lett solbrent. Men satt ute i sola ca en halv time, og da var det gjort. Måtte bare gå inn igjen, å nyte fineværet fra innsiden:/ Venta til huden fikk roe seg ned, og prøvde på igjen litt i dag ( med solfaktor 20 ). Og det gikk heldigvis bra. Tror rett og slett huden trenger lenger tid på å venne seg til, at man må ta det litt av litt om gangen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå