Gå til innhold

Har noen tips til valg av prevensjonsmiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk selv på p-pillen trionetta i 3 år før jeg plutselig ble gravid. Hadde hele tiden vært flink til å ta til riktig tid osv., så nå er jeg litt skremt da. :P

Må ha et som helt sikkert funker! For jeg kan så absolutt ikke bli gravid igjen før jeg har vært hjemme med lillegutt i et år + kommet meg ut i jobb. Og om jeg hadde blitt gravid vet jeg at verken jeg eller sambo hadde klart å ta abort. Så må han noe som er så sikkert som mulig! Tips?:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

p-pille med kondom og eggløsningstest, da skal du være rimelig sikker ;) hehe, kanskje litt kjedelig....

Skrevet

Jeg skal ha kobberspiral.

Slik jeg har forstått det, så er det slutt på trionetta nå?

Skrevet

Jeg har også blitt gravid på trionetta, faktisk 2 ganger!!

Etter dette svangerskapet så kommer jeg kun holde meg til kondom, jeg hater å ta piller, og sprøyte kunne ikke falle meg inn. Og det å sette inn spiral er uaktuellt for meg.

Men som de sier: sjokoladen smaker best uten papir.. men men;)

Skrevet

neeei, ikke kondom :P det liker jeg ikke! hehe, også må jeg bruke prevensjon med lavt eller ikke noe østrogeninnhold på grunn av migrene .. Hehe :P Jeg stolte liksom 100% på p-pilla jeg. Så er så skeptisk! Meen kondom blir det ikke uansett :P

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

trionetta blir jo "alle" gravid på.. den er jo gått ut nå da.

hva med spiral da ? eller p-plaster..

jeg skal sterilisere meg jeg da.. det er i alle fall100% sikkert.

Skrevet

vi bruker faktisk ingen ting vi da, vi bare hopper av i svingen.. er vel ganske usikkert, men har faktisk holdt på sånn i et helt år nå... Irriterer meg nesten litt at noen blir gravid på p-pille for jeg har så lyst å bli gravid selv ;) hehe

Skrevet

p-sprøyte sammen med kondom. :) det er det beste synes nå jeg. :) men det funker vel litt dårlig med p-piller eller sprøyte eller noe sånt når man ammer?? så kondom er vel også gangske sikkert. :)

Skrevet

Har kommet en p-pille på markedet som heter noe sånt som zerazette....

Hør ang den.Gies ofte til ammende.

Skrevet

må bare si at jeg har gått på zerazette og hadde VELDIG mye bivirkninger.. måtte bare slutte med en gang! men man reagerer jo forskjellig...

Skrevet

Odyssey og det nydelige nurket : Du er ikke seriøst tenkt å sterilisere deg i en så ung alder????????????

Får du lov av legene?

Skrevet

Jeg har tenkt på hormonspiral. Er ikke så veldig for alle disse hormonene, men noe må man jo ha....

Noen som har erfaring med hormonspiral? Bivirkninger?

Jeg brukte en stund p-ring (nuva-ring, het den visst). Fikk ingen bivirkninger av den. Men det føltes som om den "gled ned". Akkurat som om den var for stor og ville ut igjen, hehe. Kanskje den finnes i ulike størrelser? Det har jeg ikke spurt legen om. Men den kan jo være et alternativ for de som vil prøve den :)

Gjest 5 andre
Skrevet

Hormonspiral er det som er sikrest i alle fall, Siden den virker lokalt i livmoren, er dosen som frigis av hormoner mye lavere enn i tabletter. Kobberspiral er ikke så sikker, tror det er 97% eller noe sånt, og faren for graviditet utenfor livmor er større med den enn med hormonpreparater. Jeg selv kommer til å gå for hormonspiral etter at knøttet kommer :-) skal være forholdsvis lite bivirkninger med den, samtidig som man ofte får redusert blødning.

Skrevet

Cerazette er den pillen som blir gitt til kvinner med migrene nå. Jeg hadde den selv men sluttet på den etter kort tid, pga mange bivirkninger. Bivirkninger er veldig vanlig med denne pga det lave østrogen nivået, som kviser, uregelmessige blødninger osv.

Skrevet

jeg kjøpte trionetta da det enda var å få kjøpt, men nå går det mot slutten av disse og skal gå over til noe som heter Mercilon tab. Noen som er kjent med de???

Skrevet

Jeg har mercilon nå, er kjempefornøyd. Har stort sett fått masse bivirkninger av andrepilleslag, men denne har jeg ikke merket mye til så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...