Gå til innhold

Premature rier - noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde dette da jeg var 32+3. Ble innlagt på Ullevål. Heldigvis fikk de stoppet fødselen. Legen sier at jeg kan føde nå, men at jeg kan også gå til termin og over det....

Noen andre som har opplevd dette? Fødte dere før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, ble innlagt på sykehuset da jeg var 31+3 med premature rier, fikk drypp og bricanyl, de klarte heldigvis å stoppe fødselen! er nå 34+1 og går her og venter i spenning, prøver å ta det veldig med ro, men er ikke alltid så enkelt med gutten vår på 2,5 år:-) jeg fikk også beskjed om at jeg like gjerne kan gå til termin... er veldig spendt på å høre om andres erfaringer.gutten vår var forresten født i uke 36.

Skrevet

Noen flere med erfaringer...?

Skrevet

Da jeg gikk med sønnen min for 4 år siden, så ble jeg lagt inn i uke 31+5 med premature rier. De klarte å stoppe fødsel og jeg lå inne på Ullevål i 5 dager med riestoppende drypp. Jeg håpet lenge at han ville komme før termin, men han kom 2 dager etter, så man kan like gjerne få før som gå over etter å ha opplevd premature rier.

Skrevet

Huff, synes det høres ekkelt ut å stoppe en forestående fødsel jeg.. Tenker som så at det er en grunn til at det har begynt liksom. Har babyen det bra i magen da egentlig?

Skrevet

Jeg ble lagt inn på A-Hus fredag 18.mai. Fikk drypp, og fødselen ble stoppet. Fikk beskjed om å holde sofa'n i ukene fremover.

I dag er jeg 35+6, så min kjære jordmor har gitt meg tillatelse til å være bittelitt mere aktiv fom i morgen.

På sykehuset sa de at jeg skulle være kjempe fornøyd hvis jeg klarte å gå 14 dager etter at jeg lå inne, og det passerte jeg på fredag. På sykehuset sa de at jeg var helt moden, livmortappen var så og si utslettet, men det var da ingen åpning. Håper ikke det tar så lang tid før jeg går i fødsel nå som jeg blir litt mer aktiv igjen :-)

Skrevet

jeg fikk stoppet riene i uke 30, 32 og når jeg kom til 33 ville de bare la det gå sin gang men da stoppet de selv, fødet i uke 34,5 så det var flaks og mye sofasliting til for åå komme så langt. hadde vore "moden" en stund da

Skrevet

Jeg hadde premature rier i uke 35 sist gang. De stoppet av seg selv og jeg fikk ikke nye i løpet av de 2 ukene som gikk til jeg skulle ha KS:) Hvis de ikke hadde stoppet av seg selv tror jeg legene hadde tatt KS og ikke prøvd å stoppe fødselen ettersom jeg tross alt var i uke 35.

Skrevet

Hei...

Jeg ble innlagt i uke 22 med rier. Livmorhalsen var veldig forkortet.

Da stoppet de heldigvis av seg selv. Fikk beskjed om at hvis fødselen startet skikkelig da, var det ingen ting de kunne gjøre for å stoppe det og barnet kom ikke til å overleve. Dro hjem etter et par dager, fikk beskjed om å bare ligge... Etter litt over en uke ble jeg sendt til sykehuset med rier igjen, denne gangen fikk jeg medisin for å stoppe det... Låg på sykehuset i 14 dager, å det var noen tøffe og tunge dager... Men det roet seg heldigvis. Fikk dra hjem, men fikk beskjed om å holde meg i ro til ihvertfall 32 uker...å jippi!! i dag er jeg 32 uker!!

Jeg har nådd målet mitt sålangt. Skal på ny ultra neste uke, og er veldig spent. Håper jeg får være i litt mere bevegelse da...for nå er jeg lei av å være i ro... Men det ender vel med at jeg går over termin nå... He he!! Legene sier at når det har roet seg kan jeg godt gå helt til termin og over... Så vi får se..:)) Har termin 3 august og venter ei jente:))

Skrevet

Det var det jeg også tenkte da jeg fikk rier i uke 32+3. Hvorfor setter det igang nå, har ungen misdannelser sånn at den ikke klarer å leve i magen mer, får den ikke næring...?

Heldigvis har jeg et veldig aktivt barn i magen, så jeg kjenner liv støtt, så det beroliget meg litt, men det kunne jo fortsatt være noe galt. Etter tre NØYE ULer har de ikke funnet noe galt, og ungen legger på seg - noe så til de grader - veier faktisk 400 gram mer en det den skal...

Rier kan utløses av stress, jeg har en veldig stressende jobb, så det kan nok være det som gjorde til at riene startet, pluss at jeg ikke har fått hvile like mye som jeg burde i helgene... Og at jeg hadde litt mye fostervann.

Men man tenker ofte det verste, at noe er galt når fødselen setter igang så tidlig... Men legene er flinke og ser etter at barnet har det bra og at det ikke har misdannelser før de velger å utsette fødselen.

Jeg er veldig fornøyd med Ullevål! Følte meg SÅ trygg der! Bare det at alle jordmødrene sa forskjellig, men det begynner jeg jo å bli vant til... Alle har jo ulike erfaringer, så man får bare velge og vrake hvilken råd og meninger man vil høre på - hehe...

Skrevet

Heisann lallu, venter jente 3. aug.

Jeg opplevde det samme som deg i uke 20. Ble lagt inn med kraftige rier og satt på en 3 dagers behandling med bricanyl og fikk stoppet riene. En lege sa jeg var heldig som hadde fått behandling, pga at det egentlig ble regnet som en spontanabort. Fikk beskjed om å ligge stille i noen uker hjemme og at hvis riene skulle komme tilbake før uke 23, kunne de ikke hjelpe.. Da måtte naturen gå sin gang. Fikk rier igjen i uke 28 og fikk veldig god hjelp da. Jeg er også i uke 32 nå. Har to terminer 3 aug og 9 aug og venter en gutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...