Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 fjerner du alle flekker o.l. (spes fra barnetøyet) før du hiver det i maskinen? Leser du vaskeanvisninger eller er du en av dem som hiver alt inn på enten 60 eller 40 grader? Jeg synes jeg bruker så utrolig mye tid på klesvask. 3 små som ser ut som griser ved dagens slutt.....og flekkene må jo nesten av før det går inn i maskinen. Jeg blir så deppa over flekker jeg ikke får bort for da synes jeg plagget egentlig er ødelagt. Er jeg rar eller er det flere som meg??
børdi Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 alt på 40 og 60 grader, sprayer med biotex eller vanish før vask på flekkene. Her er det flekker på nesten alle genserene som ikke går vekk, eldste griser noe så vanvittig når hun spiser, helt utrolig...
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg føler også plagget er ødelagt da... Her går det meste på qiuck vask da vi tydeligvis er en gjeng som ikke klarer å få maten inn i munnen:-\ Men, hva har du på flekkene først da? Vanish?
Lille Filur Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jepp jeg er kjempenøye! Føler akkurat som deg at tøyet er ødelagt om det er flekker på det. Og flekker irriterer meg også.. Men vanish tar virkelig knekken på flekken hoho;o) og litt finere klær vasker jeg ikke på 60, men på 40. Er det flekker på dem som jeg ikke tror gradene tar så sprayer jeg dem først.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Hiver det rett i maskinen jeg. Med flekkfjerner sammen med pulveret. Sløser som et h*vete med strøm, såpe og vann. Burde skamme meg. Men jeg har foreløpig bare ett barn da.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 jeg bruker litt forskjellig egentlig, men det som faktisk er aller best på de fleste flekker er god gammeldags sunlightsåpestykke. Jeg legger plagget i bløt først, så gnikker jeg såpetykket rett på flekkene, i tillegg har jeg en tannbørste med myk kost som jeg gnikker med for å få såper bedre inn i fibrene. De eneste flekkene jeg sliter med er tomatsaus som er blandet med fett....ergo pastasaus. Den dritten er nesten håpløs hvis jeg ikke fårt tatt det med en gang. I tillegg bruker jeg alltid vanish pulver på hvitvasken. Bruker prg for bløtlegging og flekkfjerning. Puh ikke rart det tar tid hehehehe
Lille Filur Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Jeg må bare spørre deg leader of the pack:-), hvorfor alt strevet når du bare kan spraye på vanish? altså, i dag så skulle jeg vaske en hvit genser som har ligget i skittentøyet i en uke med noen ketchupflekker (tror jeg) og div annet. Jeg sprayet på og lot det virke (litt for lenge enn anbefalt, for jeg glemte at jeg hadde sprayet hehe.) Alle flekkene var borte da jeg tok den ut=) Og det uten gnukking og sliting...:-D
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Husmora da:o))) Flaut å si det, men jeg har faktisk ikke noe flekkfjerner i hus... Men, har jo forstått at jeg må ha det nå, ellers blir jo ikke klærne brukt igjen, og det er mye det er flekker på! Takk for tips da "vaskekjærringa" ))!
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er nøye når jeg vasker, men ikke sånn supernøye! Jeg sprayer med Biotex på flekker som ser vanskelige ut (barneglass, bær og sånn) og hvis ikke flekkene går bort etter flere vask, så hiver jeg klærne (så lenge det ikke var klær som er spesielt nostalgiske eller som jeg er ekstra glad i..)..!
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Ull er jeg veldig nøye med å sjekke anvisningen forresten - bruker ullvaskemiddel og ingen tøymykner... Ellers går det meste på 60 grader, noe på 40 :-)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 for jeg orker ikke ta sjansen på at det ikke går bort.....hvis du skjønner. Har prøvd å bare spraye noen ganger....og det har endt sånn 50/50. Etterpå er det jo for sent å angre. Så spesielt mellomsnupp sine klær er jeg veldig nøye på da jeg har 1 som skal bruke det igjen neste år:)
dårligoppfinnelse Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 40, 60 og 95 grader, flekkete tøy blir reservetøy i barnehagen, for der blir jo tøyet ødelagt med en gang uansett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå