Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få hemorider når man er gravid? Når kan det evt. komme og hvorfor i alle dager får man det?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet dessverre, men jeg sto i dusjen her om dagen og fant en liten utvendig klump der bak.

Nå er det begynt å gjør litt vondt når jeg skal på do og det svir når jeg sitter. Noen som har tips til lindring?

Må man gå til lege hvis man tror man har det?

Setter pris på svar :-)

Skrevet

Det kan komme allerede når du er få uker på vei. Skyldes at blodårene påvirkes av hormonene, og venene i beina og underkroppen vider seg ut. Det er samme grunn til at vi får åreknuter på beina når vi er gravide. Lurt å holde magen i gang så man ikke må "trykke" så veldig når man skal ha avføring. Les på kjerringråd til venstre her for tips, ellers finnes reseptfrie salver man kan bruke på apotek som i normale anbefalte doser og behandlingslengde ikke er farlig mht graviditeten. Spør på apoteket. Dette er ikke flaut - omtrent alle gravide har det + mangen andre:-)

Skrevet

Takk for svar! Jeg er bare 12+5 og har allerede fått det.. Har hatt det ett par uker, men har fortrengt det.. Det er sånn bestefar kan ha dette.. Hehe.. Nå har jeg lest på kjerringråd også, så nå skal vi se om vi blir kvitt det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...