Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Orker ikke fortelle hele historien,men sønnen min på snart 2 år (bursdag i juni;-)) har en sykdomshistorie og har alltid spist lite. Han er frisk nå,men ingen stor spiser;-) Saken er den at dette har medført at han sovner med ei flaske melk både når han legger seg om kvelden og når han sover duppen sin om dagen. På dagtid går d greit,men den kvelds flaska begynner å plage meg litt. Han våkner jo klissvåt oftest hver morgen... Og dette er jeg veldig lei... Pluss at jeg er redd for tennene hans... Hjelper ikke å gi han vann på flaska,for da gråter han bare. Har dere tips til hvordan jeg kan slutte med dette m han? Han har frem til nå vært våken opptil 5 ganger om natten og alt har vært så vanskelig. Endelig sover han om natten,og jeg er redd for å ødelegge dette også da... Huff,ikke lett...;-)
imsdal med julesmak Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Har du prøvd å vanne ut melken gradvis? Slik at smaken ikke forsvinner brått, men går mer og mer over til vann? Eventuelt å bytte til tutkopp slik at han ikke ser innholdet?
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Han får melka i en flaske som han ikke ser innholdet i,og jeg har prøvd å vanne ut melka gradvis... Men da virker d som han blir uroligere om natta-og gråter igjen og igjen... Så jeg tilslutt må finne vanlig melk... Jeg er jo sååå lei de urolige nettene vi er vant med også da-så jeg gir nok lett etter for roen sin skyld... Kanskje han må få flaska om natta til han blir konfirmant,thihi...;-)
ZamZam Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Oi, høres ut som min! Masse søvnproblemmer og klissklass hver morgen. Helt umulig å ta ifra han flaska om natta... Det vi gjorde var 1 og gå fra melk til vann, men vi gjorde det gradvis ved å blande vann i melken. Etterhvert reduserte vi mengden i flaksene. Det funket for å kutte melken, men problemmet var fortsatt at han skulle ha vann i store mengder utover kvelden og natten og fortsatt klissklass hver morgen. Dette slet vi med kjempelenge, til slutt satt vi foten ned å prøvde å redusere antall flasker. En flaske og ikke flere, men den ene flasken tviholdt han på å kjempet som en hund. Til slutt ble han tre år og vi prøvde oss med at store gutter drikker ikke fra flaske, det gjør kun babyer, men han holdt han. Det hele endret seg den dagen han fikk spidermann- sko for det var bare for store gutter og de ble levert tilbake hvis han fortsatt skulle ha flaske! Da ga han opp flaske helt etter fire dager og har ikke spurt etter den siden. Han har nå et vannglass vedsiden av sengen og drikker et halvt glass før sengetid! Det funker så bra at snart kan vi slutte med nattbleie også!! Mine råd, vær samstemte du og pappa om at dette MÅ dere slutte med, kjemp sammen og ikke hver for seg. Bruk en gulerot, hvis det intereserer han. (selv om det er ondt) Ta det i etapper. Eks han får kveldsfalske, men det er i stua før kveldstelle og da ent en tuttkopp med vann etterpå. Kjøp mindre flasker, hvis det nytter å lure han. Lykke til!!
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Tuuuusen takk for kjempe fint svar!! Vi får nok prøve enda hardere med disse rådene deres,og klare dette tilslutt... Nytter nok ikke å lokke han med noe enda-d tror jeg ikke han skjønner,men det kan vi eventuelt ta tilslutt når vi har prøvd d andre... Problemet er ikke at han må ha litt flaske,men mengden... Er jo så kjett med våt seng og ekkelt for han også... Hver morgen sier han så blid og fornøyd: BLØTT!!! Ja takk,d ser jeg ja... hehe ;-)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Forbered ham noen uker i forveien på hva som vil skje, og begynn å gi ham et måltid rett før han legger seg (suppe f.eks...velling...), Gjør det også sånn at han ikke får sovne med flaska, men at han må drikke opp, og så får du den. Men belag deg på to tre vonde netter. Men forberedelsen er veldig viktig for mange barn altså
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 har ikke noe bedre råd om det med melka, men jeg bare tenkte på at det ble så vått... hva med en sånn spill-proof tutekopp fra mam? det har gutten min med vann i senga bestandig for han svetter så fælt, så da føler jeg at han må hvertfall ha tilgang til vann. er aldri vått fra koppen, men ofte han er kliss svettevåt... selv uten dyne, med åpent vindu.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå