sistemann Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Synes vi får alt for lite oppfølging nå jeg. Er nå i uke 30 og har bare vært hos lege/ jordmor 3 ganger. Og en ekstra gang pga kraftig verk i beina. Og en tur på føden fordi jeg var veldig bekymra en helg. Blir det flere legetimer nå fremover ?
Marolla Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Hadde kontroll annenhver måned frem til uke 32. Etter det hver måned frem til uke 38. Nå har jeg hver uke.
persilla med en prins Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Hei! syns det var lite, jeg er hos jordmor ca hver 14 dag og hvert hos lege også med tett oppfølging .Men jeg vet når man er flergangs fødenene så syns jeg det tar lettere på ting.Hm syns du skal ta det opp med lege/jordmor Lykke til
Solskinnsjenta Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 I følge retningslinjene etter 2001 er standard tjenestetilbud til flergangsfødende kvinner ( i Trondheim) 9 kontroller, fordelt slik 1: før uke 12 2: uke 18-19 (UL) 3 :uke 22 4: uke 26/28 5: uke 30/32 6: uke 36 7: uke 38 8: uke 40 9: uke 41 Høres ut som du foreløpig har fått det du har krav på, dessverre... (jeg antar at du ikke har regna med UL i dine 3 ganger) Men dette er i Trondheim, kan hende andre kommuner følger et annet system.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 I Oslo er det omtrent samme greia som i Trondheim. 1.kontroll: veke 12 (eller deromkring) 2. kontroll: ordinær UL 3. kontroll: veke 24 4. kontroll: veke 32 5. kontroll: veke 36 6. kontroll: veke 38 7. kontroll: veke 40 Så får ein evt kontroll i veke 41 der legen bestiller overtidskontroll ved sjukehuset der du skal føde. Men det er jo berre å bestille fleire kontrollar viss du føler for det. Legen min sa at eg kunne få fleire kontrollar om eg ville, men for friske gravide er det dette som er standarden. Eg har vore i fin form og synes det har vore heilt ok med desse kontrollane. Men eg hadde ein ekstra kontroll i veke 18 fordi eg var hos jordmor første kontroll, så legekontoret ville at eg skulle kome inn der for å bli registrert også.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 du kan be om mer timer om du føler deg bedre med detø...det har jeg gjort:)
sistemann Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 takk for svar. har visst fått det jeg krav på. Pga kynnere og usikkerhet omkring det skulle jeg likevel gjerne hatt flere. Har ikke så lett for å kontakte lege utenom de faste timene. Godt at det blir tettere oppfølging fremover iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå