Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Nå bruker vi babyline sin. Men skal til syden om under 3 uker, og trenger en solkrem med høyere beskyttelse..+ at den må være vanntett. Noen som vet om en god solkrem til små barn?
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Solkrem faktor 15 beskytter mot 95% av all skadelig stråling, så du trenger ikke noe høyere faktor enn Babyline sin :-) Det jeg ville investert i, derimot, er UV-drakt med hatt som gutten din kan bruke på stranden! Da er han skikkelig beskyttet - veldig lurt :-)
nickoline og supermann Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 vi har både garnier, cosmica og vichy sin. Fornøyed med alle tre..........
Gjest_1001 Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Nå har vi to stykker. Den vi bruker mest er babyline sin. Den bruker vi når vi er i gaten, eller rett utenfor og jeg har mulighet til å smøre gullet ofte. Skal jeg til byen og være ute over lengre tid, og har mindre mulighet til å smøre ofte har jeg kjøpt Garnier Ambre solaire til. ;-)
bente69;) Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Vi har brukt P20 fra snuppa var drøye året. Den påføres en stund før du går ut i sola(tror det er 15-30 på den nye flaska) da holder solkremen en hel dag(10 timer?) Det kom nemlig en ny P20 nå i vinter/vår så jeg er ikke helt sikker på hvor lenge den skal påføres før en går ut og hvor lenge den varer. Har ikke lest så nøye på den nye flaska. Før var det 90 min før en går ut, da holdt den hele dagen. Den nye flaske har både uva og uvb beskyttelse. Kjempe bra solkrem som en ikke blir solbrent av. Dvs snuppa har brukt P20 i syden fra hun var 16 mnd, aldri brent. Annbefales på det sterkeste, kjøpes på taxfree'n på Gardermoen. Se på www.p20.com så står det masse om solkremen, gjorde hvertfall det før den nye flaska kom ut.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2007 Ja sånn uv drakt har vi kjøpt:D Det virker jo kjempe kjekt syns jeg. Skal kjøpe caps med uv beskyttelse også...men de hadde bare små størrelser her. så jeg skal kjøpe en på taxfree:)
bente69;) Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 De hadde gjort om nettsiden til www.p20.dk Tenkte jeg skulle gå inne å lese litt om den nye solkremen, godt jeg gjorde det, så du ikke trodde jeg kødda med deg....
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 er ikke babyline sin vanntett?? syns å huske det men.... vi brukte bare den i syden når vi var 2 uker i begynnelsen av august i fjor... Han var ikke solbrent en eneste dag... Hadde soldrakt til han i tillegg da kjøpt på apoteket. den hadde vel solfaktor 50 eller noe sånn i seg. så hadde han alltid hatt på hodet og vi hadde alltid et telt med til han så han kunne leke i skygge, hvis vi ikke fikk parasoll... Tips hvis han skal sove i vogn ute på dagen. legg en plastpose eller noe oppå kalesjen til vogna og oppå der legger du et VÅTT håndkle. det skal gjøre det kjølig i vogna. fikk ikke testet dette selv ettersom jeg har hørt om det i ettertid, men husker vi pleide gjøre det med brus for å holde den kald når jeg var liten i syden, så det er jo logisk at det kan funke på en vogn å.... skal prøve det selv på teltet hans i sommer.
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Ja, kan også anbefale p20. Har ikke brukt den på barn da, men har brukt den selv, og hele familien min brukte den da vi var i Thailand for noen år siden. Ingen av oss ble brent! Vi lå mest i skyggen da, for sola er jo ekstremt sterk der, men vi var jo i sola da vi badet, shoppet osv, og det gikk kjempefint. Selv for en av oss som har rødt hår, fregner og veldig lys hud Varer hele dagen, men tror det sto at man kunne smøre flere ganger etter behov. Eneste minuset med den var at den misfarget de lyse klærne våre så de ble gulaktige, når vi svettet (og det gjør man jo i Thailand), men jeg vil tro det ikke er noe problem med barn her i landet, de svetter vel ikke så mye Kan hende den nye versjonen er bedre mtp det da. Den selges ikke mange steder, men som bente69 sier, de har den på taxfreen på Gardermoen.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Bruker babyline sin med 25 faktor. Er ikke det mere nok da?? Er jo nesten sun block det da. Er ikke babyline sin vanntett? Synes det kjentes sånn ut jeg:p
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2007 Babyline sin er vanntett ja. Men lurer på hvilke andre solkremer dere kan anbefale som også er vanntett... men har høyere faktor.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2007 Tusen takk for tipset:) Det skal vi prøve:)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 husker jeg spurte selv om ikke babyline hadde høyere faktor når vi skulle dra. (vil bare bruke babyline..) Men da sa de på apoteket at det var nok. Er jo ett år siden men de forklarte masse og styra veldig der, men husker ikke hva de da. men de sa hvertfall at de ville heller gått for den enn de andre med høyere faktor som de hadde der....
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #16 Skrevet 3. juni 2007 25 holder i massevis! Høyere faktorer inneholder bare masse mer dritt-kjemikalier, og beskytter ikke bedre mot stråling..! Men om du vil ha en annen krem, sjekk www.gronnhverdag.no sin test av solkremer i 2006..! Lavera sin er knallgod, det samme er Dr. Hauschka, har nesten ingen skadelige ingredienser og får karakteren 5 av 6, Babyline er eneste som får 6'er :-)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 3. juni 2007 #17 Skrevet 3. juni 2007 Vi bruker Dermalogica waterproof spray spf 30. Rent produkt, veldig viktig syntes jeg. Har hørt at Babyline sin inneholder parabener som faktisk ikke er bra, damen i helsekosten anbefalte dr.Hauskcha el hva den heter i stedet, men den er så vanskelig å smøre ut, så derfor kjøpte jeg dermalogica sin i stedet.
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #18 Skrevet 3. juni 2007 Babyline sin er den ENESTE som ikke inneholder et eneste skadelig stoff, sjekk www.gronnhverdag.no, eneste solkremen som får 6'er i testen i fjor :-) Vet ikke noe om Dermalogica da, men Dr.Hauschka inneholder hvertfall noen skumle stoffer, sjekk mer på testen :-)
nickoline og supermann Skrevet 3. juni 2007 #20 Skrevet 3. juni 2007 Det er parabener i det meste vi bruker, og en del parabener er nå frigjort fra "farliglista" Babyline sin er ikke bra nok i solbeskyttelsen. Det er viktig at solkremen beskytter så lenge som spf angir............
*Kleopatra Skrevet 3. juni 2007 #21 Skrevet 3. juni 2007 Bruker Ambre Solaire, den er best i test når det gjelder solbeskyttelse.
mammmamia ** Skrevet 3. juni 2007 #22 Skrevet 3. juni 2007 Babyline sin er akkurat like bra som andre solkremer, men man må smøre oftere..! Grunnen er at den legger seg utenpå huden, i stedet for å trekke inn og frigjøre masse drittkjemikalier inne i kroppen til ungene..! Testen til Grønn Hverdag viser at denne solkremen er suverent best til små barn, og jeg velger heller å smøre inn litt oftere enn å stappe inn masse dritt bare for å slippe å smøre så ofte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå