Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Hvis dere er i dårlig form, Feks hodepine eller litt smerter/kramper i magen osv, er dere da hjemme fra jobb? Hvor går liksom grensen på å lytte til kroppen og å ha bra arbeidsmoral? Skjønner det er individuelt. Men hva mener dere?
Tussa og Sofie Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Tror man bare kan sette den grensen for seg selv, vanskelig om andre skal bedømme hvor grensen går for deg. For min del har jeg vært på jobb, selv om jeg har hatt hodepine, kvalme osv...klart det går jo utover fritiden for det er jo den som blir satt til side for at man holder ut på jobben i de dagene, men for meg har det ikke føltes som nok til å være hjemme. Hos meg går vel grensen ved kraftig forkjølelse med feber osv...men hadde jeg fått kraftig bekkenløsning eller vært veldig bekymret for magesmertene e.l kunne det sikkert stilt seg annerledes. Så lenge man ikke føler seg engstelig så kan man gå på jobb tenker jeg....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 en periode når jeg var veldig plaget med BT fall vurderte jeg å ikke dra på jobb. Det var utrolig plagsomt og ekkelt og endte ofte med at jeg kastet opp og besvimte. Men var ikke borte en dag jeg, tenkte at jeg får prøve å gå på jobb. Ta forhåndsregler så går det som regel fint:) Spørs jo hva det er, men jeg mener syns hodepine er for dårlig grunn til å ikke gå på jobb. Men dette er nok forskjellig fra person til person og noe en må avgjøre selv. Håper å være i jobb så lenge som mulig:)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har alltid vært arbeidsnarkoman. Har jo 100 % ingeniør(kontor) jobb og 23 % som hjemmesykepleier (annen hver helg). Jeg har vært på jobb hver dag utenom da jeg hadde blødninger og be beordret å ligge i 3 dager. Har egentlig tenkt å sykemelde meg fra ekstra jobben siden det er fysisk tung men legen mener noe annet selv om jeg er veldig plaget med bekkenløsning og små blødninger. Har vært veldig kvalm og er dårlig noen dager ennå men jeg drar på jobb uansett. Forrige dagen fikk jeg omgangsyke i to dager men var på jobb. Kan ikke si at sjefen min er så hensynsfull heller. Ser at jeg sliter og er dårlig men ber meg aldri dra hjem, selv om de sier slapp av. Det er mange syke for tiden og noen ganger føler jeg at jeg ikke har noe liv lenger kun jobb og sofa. Det er ingen som takk for at du er på jobb hver dag selv om du er dårlig, tror at vi må bli flinkere til å sette grenser for oss selv. Men det er samvittigheten som bremser meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå