meg & to små vampyrer Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Skal en liten tur til Barcelona og lillegutt på 9 mnd skal jo være med. De har barnemat på glass der i butikken også, sant? Nestle finnes vel overalt nesten (hvertfall i europa)? Orker ikke dra med all mat til han i bagasjen, så håper håper...
bente69;) Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Vet hvertfall at de har Hipp på Mallorca, Alcudia i de aller fleste små supermarkedene. Men i Barcelona har jeg ikke peil....sorry
~sjiraff~ Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 I og med at det finnes babyer i Spania finnes det sikkert barnemat der også ;o)
meg & to små vampyrer Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2007 Ja, det var det jeg regna med. Men min mor prøver å stresse oss og sier vi må ta med all mat i bagasjen.. he he:) men det orker jeg rett og slett ikke! Takk, jenter!
FrkForsiktig Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Ja, de har Nestlé-mat i Spania. Både middagsglass og grøt + diverse... Grøten er en god del søtere en her hjemme (litt andre regler for hva de kan putte oppi), så den smaker nesten som knust kjeks, så ungene blir litt gira kan du si...!
It's all about me Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Den samme tanken hadde jeg da jeg dro til et så ordinært land som England. Men nei der var det ikke noe Nestle å oppdrive, og ALT annet (bortsett fra fruktmosen) var stappet full av sukker. Slet litt der ja. Så nå tar jeg alltid med meg den maten jeg trenger til lillegutt.
meg & to små vampyrer Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2007 Ok, men da får jeg oppfordre de som har vært i spania/barcelona til å svare da? Kom igjen og svar, værsåsnill? :)
Ett_øyelokk.... Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vil anbefale å ha med bleier.. De bleien der nede var ubehagelige å ha på seg.. Snuppa på 2 (snart 3)år ville ikke ha de på seg. Jeg fant ikke libero bleier eller pampers.. Merkelige størrelser syns jeg det var også.. Barnemat derimot har de masse vis av... På apoteket også.. God tur.. KOm hjem fra Spania selv i dag...
mamma til c og d Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Hei Var i Spania i fjor og skal i år og. De har nan (som heter noe annet husker ikke helt, men ligner på pakken) de har frutti og masse middagsglass og velge i. Smaker litt anderledes enn maten her hjemme, men du finner sikkert noen som faller i smak:) Vi er så hledig at vi er i Torrevieja og der er skandinvisk butikk med svenske nestle produkter. Grøten i Spania innholder så vidt jeg husker honning som ikke er anbefalt til barn under 1 år så hadde kanskje tatt med det hvis du bruker det. Ha en god ferie:)
meg & to små vampyrer Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2007 Ok. takk:) grøt tar vi jo med:) Littegrann frukt kan vi også ta med, men middagsglass er litt pes i en sekk som ikke har harde vegger:) Tusen takk:)
mamma til c og d Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 Fant flere varianter av frutti uten sukker også
mamasita og prinsen Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 Hei, Jeg har bodd i Barcelona i noen år, og lillegutt ble født der. ( har nå flyttet til madrid). Og ja, det finnes både barnemat og bleier her nede:) Bleiemerket Dodot er akkurat det samme som pampers, og du kjøper den pakken som tilsvarer vekten på babyen din akkurat som i Norge. Finnes i alle supermarked. Nan finnes også, heter her Nidina Premium. Du får kjøpt både pulver som blandes med vann og ferdig blandet. Av middags- og fruktglass så finnes forskjellige merker, de mest vanlige er Nestle, Hero og Hipp. Størst utvalg har vel Corte Ingles ( stort varehus som finnes bl.a. på Plaza Cataluna). Det er sant at den spanske barnematen ofte er tilsatt litt sukker, men mener at Hipp ikke er det. Heller ikke all grøt er tilsatt honning, les på pakken ( honning heter miel på spansk). Derimot er ofte grøten tilsatt vaniljesmak, og dette faller ofte i smak for norske barn på besøk :) En tips: Finnes du ikke det du leter etter i matvarebutikken, sjekk apoteket også. Her selger de mye barnemat! Og apoteker finnes på hvert gatehjørne så og si! Ellers, ha en god tur og kos dere masse!
celine`s mamma Skrevet 3. juni 2007 #14 Skrevet 3. juni 2007 hei og hopp! min anbefaling er: ta med mat og bleier og pakk det inn (godt) og legg det i vogna når du drar suuuper lurt-det har vi gjort de gangene vi har reist.- god tur
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 Var på venninnetur til Barcelona med to babyer på 8 mnder... Det var litt av et styr! Ikke misforstå, vi hadde det topp. MEN... Selv om de har både Nestle og bleier der - så hadde jeg vurdert å ta med dette. Det eneste stedet vi fant forøvrig som hadde et greit utvalg av barnemat og bleier var som det ble nevnt over her "Corte Ingles" (stort varehus som finnes bl.a. på Plaza Cataluna). Jeg fant ingen middagsglass som snuppa ville ha - de aller aller fleste var tilsatt løk eller hvitløk, og helt annet krydder enn vi er vant til å bruke. Fruktglassene likte hun, jeg var der i 5 dager - så brydde meg ikke så mye om hun fikk litt ekstra sukker disse dagene - og de hadde den eplejuicen som hun liker. Grøt hadde jeg med, for hun likte bare en type - fra Småfolk. Jeg fant ikke de bleiene som ligner eller er Pampers, de vi fant var ikke bra - heldigvis hadde jeg hatt litt angst for det og pakket kofferten full av bleier. Corte Ingles var forøvrig også det eneste stedet vi fant med stellerom - så det ble liksom "basen" vår. Pga endringer i kosthold - og varmen, så hadde begge ungene diare det meste av tiden vi var der... :-) Men Barcelona er en vakker by - og vi koste oss! Det eneste vi slet litt med var å finne de gode restaurantene... Så ville fått noen til å anbefale noen. God tur! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå