Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vondt fra navlen og ned, liksom bak til baken, som sterke menssmerter! Kommer og går veldig uregelmessig.

Hun hadde noa ala disse smertene for noen dager siden, vi dro da på føden og de sjekket om hun hadde åpning, noe hun ikke hadde. Da visste de ikke hva det var, men på helsekortet kalte de det sterke kynnere/rier.

I dag er det verre enn noen gang, kommer med korte mellomrom og noen med lengre mellomrom. Magen blir hard. Hun er i 35. uke. Hun vil helst ikke ringe føden i fare for å være "hypokonder"... Hun blir også kvalm!

Nå er det kjempevondt, smertene går så i hverandre at hun ikke klarer å merke om det er noe tidsrom i mellom!

Plutselig er det ikke vondt lenger! Det er vondt å strekke seg ut og vondt å løfte venstrefoten! Sånn var det også sist!

Kan noen av dere som har født se hva dette er?

Jeg har nemlig hatt keisersnitt så jeg vet ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

be hun om å ringe føden.det er derfor de er det.ikke noe problem d.de har kjempe koselige.ringete maaaaaaaange ganger jeg å fikk alltid god hjelp.vanseklig for oss å si,det er forskjellig for alle.høres ut som noe er i gang ihvertfall.men bedre å sjekke engang for mye enn å få en hjemme fødsel

Skrevet

Ja, ring føden.

det kan være både rier og kynnere.

Rier gjør ufattelig vondt da, men ofte er det til å holde ut i starten, så da kan det jo muligens forveksles med kynnere-

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hun må ringe føden!

For det må hun gjøre uansett om dette er kynnere eller rier bare utifra smerten hun opplever. Spesielt siden hun ikke er fødeklar enda.

Mine rier var forresten ikke særlig sterke, så tror venninna di har det like vondt, om ikke værre, nå enn da jeg hadde rier, så jeg hadde faktisk dratt på sykehuset hadde jeg opplevd noe sånt.

Skrevet

jeg gikk hele svangerskapet med sterke kynnere, magen ble helt hard og ga seg ikke før jeg la meg ned. kjente også veldig press i underlivet og menssmerter.

husker legen sa til meg ( i uke 32) at ble det verre så skulle jeg komm etilbake med en gang- og det høres ut som at venninnen din er et hakk eller to verre enn meg siden hun har sååååå vondt. jeg hadde bare vondt ( inegn ting i forhold til rier fant jeg ut). men ring føden for en sjekk, bedre enn at det plutselig er en som vil komme ut mens dere er hjemme.

åpningen kan skje kjempe fort ( jeg gikk fra lang og lukket og til fødsel på under to timer).

kom på nå at jeg fikk beskjed om å ta paracet, da dette hjalp musklene å slappe av.... også ble jeg sendt hjem med beskjed om at nå ble det endten verre eller bedre... hos meg stoppet det faktisk etter to paraceter ( sto også p midt helsekort at dte var sterke kynnere/ el rier ( var et par av taene som ble registert som rier, resten var for svakt).

så hun kan jo prøve parcet og legge seg litt på sofaen først om hun tørr det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...