Yrha Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Man skal visst kjøpe ny madrass for hvert barn, da dette minsker risikoen for krybbedød. Stemmer dette?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 madrassen former seg etter kroppen og tilpasser seg hver enkelt så det er best å bytte madrass til nr 2=) har også lest en plass om dette med krybbedød, men husker ikke helt hvor=/
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jupp...kan komme gasser etter urin og spy som ikke er gunstig for neste unge.
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Synest å huske at krybbedødforeningen har skrevet om dette på nettsiden sin. Det er jo med at madrassen samler avfallstoffer fra oss mennesker. Fra babyer blir det jo også gjerne litt rester av gulp, kanskje også avføring som kan danne gasser. Et lite barn klarer jo ikke alltid, spes ikke den første tiden, å snu seg bort selv. Ifh krybbedød er det gasser som er farlig. Noen madrasser er skumlere ann andre. Da de holder bedre på de negative stoffene. Madrasser som kan vaskes etc er vist ok å bruke? Personlig må jeg si at jeg synest en madrass blir veldig personlig. Akkurat som barn ikke skal arve sko av hverandre. Selv om de er små og forholdsvis lette er det jo nå starten på et godt liv for ryggen er. Den starten blir ikke for om madrassen er ligget inn av et annet barn. Et barn er jo ofte eldre og større når det går fra grindseng og bytter madrass. Hos oss blir det ny egen madrass, sko, sokker, undertøy osv
tudeluuu Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 kjøp lammeskinn som de kan ligge på, så bytter du hvertfall undelag til nestemann =) Sønnen min er snart 2, og eeeelsker skinnet sitt! Anbefales!
Evitamor Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har ikke tenkt å bytte madrass til nr 2. Hadde det vært over 10 år gammel så kanskje. Nr 1 har ligget på den i 15 mnd, aldri tisset, spydd eller gulpet på den, hun har også alltid ligget på ull, aldri rett på madrassen.Jeg mener det er litt hysteri å bytte madrass på så kort tid.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vasker trekket på madrassen (Stokke Sleepi) og bruker nytt skinn til nr. to. Jeg tror ikke at det ergonomiske (som noen nevner) er det verste. Jeg mener at den synker sammen der belastningen er størst... At et annet spebarn har "ligget inn" madrassen tror jeg har lite å si i en babyseng. De er lette og bruker den over en kort periode. I allefall om madrassen er solid tviler jeg på om det er så ille at ett barn har brukt den før. Dette bør man derimot tenke på etterhvert som vekten og belastningen øker. Plages selv med rygg og vet at soving andres senger forverrer tilstanden. Mht dette med bakterier, har jeg og lest at det er en av teoriene om årsaker til krybbedød.
Trolleliten Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Madrass skal alltid byttes ut. Skum madrass er heller ikke bra. Fiber, eller spring madrass er visst det beste. Allergi fri skal den være og. Krybbedød er vel kanskje ikke like vanlig som det var før (?) men madrassen har i alle fall mye å si mht å forebygge krybbedød. Spør i butikken eller på kontroll. Jeg tenkte å være "smart" og kjøpe en billig madrass, men fant ut at dette ikke var så lurt...
Love my kidz Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har kjøpt seng som er brukt, av niesen min. Jeg kommer til å bruke den madrassen, men skal kjøpe en overmadrass og legge oppå. Da tenker jeg det skal bli bra =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå