Kjærlighet <3 Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Hun er livredd for å bæsje! I går sprang hun naken ute og så bæsjet hun.... Hun ble helt satt ut, begynte å gråte masse. Var så vidt vi klarte å roe henne ned. Hele ettermiddagen og kvelden gikk hun å oldt på bleia og sa "bæsjen kommer" (noe den ikke gjor...) Hun nevnte et i mårrest når hun sto opp, men resten av dagen hørte vi ingenting. Ikke før når vi skulle kle av henne for kvelden og hun skulle dusje. Verken kjole eller bleie skulle av for da "kommer bæsjen!" Hun ble helt krakilsk, og skrek seg blå og nesten vekk... Hun er 2,5 år.... Hva gjør vi?? Ingen sa noe spesielt når vi oppdaget at hun hadde bæsjet, er jo helt vanlig og det har vi prøv å formidle til henne..... Noen tips?
AneB Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Aner ikke... ta henne med på do når du bæsjer så hun får oppdage selv at mamma også gjør det, og at det er helt greit...? Har virkelig ikke peiling. Stakkars jenta!
prekæs Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Kanskje hun har vondt? Ellers så er det jo vanlig at ungene begynner å gjemme seg bort for å ha avføring, når de begynner å bli modne for å slutte med bleie.
Kjærlighet <3 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2007 Hun har gjemt seg bort en go stund allerede, men har ikke visst intersesse for å gå på do eller potte. Hun kan selvfølgelig ha vondt men avføringen har vært helt normal, så jeg vet ikke... Hun har ikke hatt avføring siden dette hendte i går formiddag...
klg,2 boys now:) Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 så merklig opplevde akkurat det samme med lillemann her å..han sto i dusjen å trodde han skulle tisse,sto å pressa på så kom det bæsj istede.ble helt hysterisk..ville ikke være i nærheten.jeg prøvde å si at det ikke var noe problem.tok å kasta bæsjen i do å sa ser du bæsjen i sånn som mamma og pappa..men nå nei..lurer på om jeg noen gang skal få til å gå på do eller potte...han har jo aldri sett at bæsjen har kommet ut før heler da,så håper det går over...mye rart enn skal bekymre seg for..
Kjærlighet <3 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2007 Greit å vite at det ikke bare er hos oss da... Er fælt å se på henne, hun blir jo helt hystersik bare det er snakk om å skifte bleie... Huff, skal ikke være lett å være forelder!!
kua kalva,drektig igjen Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 min er liv redd for å tisse,hun er 2 år nå,ikke når hun har bleie på,men når hun springer etter å ha badet eller hun sitter på do,da vill hun med engang ha bleie på
Expat Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 http://www.babycenter.com/refcap/toddler/toilettraining/12439.html Den her er veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå