Gå til innhold

Tråkket over??? noen helsepersonell her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Var ute og gikk laaang tur i ulent terreng i skogen i dag. Kjente at det nappet i akillesen, men gjorde ikke vondt. Kom hjem, badet sjarmøren osv. Satte meg i sofaen med ankelen utenfor kanten, resten av benet i sofaen, beveget på ankelen og nå klarer jeg ikke å gå. Jeg er hoven som f..... nedenfor kulen på utsida av foten, og har vondt i akillesen og i hælen. Sitter nå med to isposer på og synes veldig synd på meg selv. Villefar har det nok vondere for han hadde liksom planlagt den sengegymnastikken i kveld. Tihi.

Bare overtramp??? Sittende i sofaen??? Det blir noe å skryte av ;) hehe. Noen som tørr gjette om den er i orden til i morgen? Hvis ikke må nok Villefar være hjemme fra arbeid for jeg takler ikke en 9 mnd unge på hofta nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dakkar deg da!

Kompisen min kappa nylig akillesen etter tidligere skade, han prøvde bare å stå på tå hos legen sin, snapp sa det!

Fort gjort og laaang rekonvalesens hvis det skjer! Så ta vare på deg selv og kanskje kom deg på ø-time hos fastlegen i morgen?

Skrevet

Oi, så fort gjort kan det altså være. Legen følte seg vel smart når han ber pasienten om å gå på tå også snapp - vondt. Får håpe det ikke er det jeg har gjort da.

Iser ned her så det synger etter også får vi håpe at det blir bedre. Har allerede planlagt lege besøk dersom det blir sånn at Villefar må være hjemme.

Skrevet

Han, det vil si, de begge, hørte det smalt, da! Må passe seg når akillesen kløner, da!

Skrevet

Du har i hvert fall ikke røket achillesscenen, for det sier PANG, akkurat som et pistolskudd. Så blir hele leggmuskelen på baksiden veldig slapp og rar, og det gjør sinnsykt vondt. Man må gå med gips og operere.

Du har nok bare forstrukket et eller annet litt, 48 timer med RICE-prinsippet (Res, Ice, Compression & Elevation) er den beste behandlingen. Ta Ibux og Paracet hvis du ikke får sove pga smertene. Men etter 48 timer må du begynne å bevege på det igjen, ellers blir du ikke like fort bra. Det kan også hende at musklene og scenene rundt skadestedet er blitt litt slappere, og da kan styrketrening være en greie for å unngå samme skaden en gang til:)

Skrevet

Tusen takk for svar, dulosten&soff. RICE prinsippet er innført etter beste evne. Vondt i ulike stillinger sjø så det ble kompromiss. Satser på at jeg er utrolig pysete og at det derfor ikke er en så veldig overtramp og at det da er bra til i morgen ;) Har liten tro på akkurat det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...