Kari Trestakk Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Vi er mye ute i marka, og bruker meisen så å si hver helg. Den vi har nå er arvegods, og veldig enkel. Det er stort sett mannen min som bærer, for jeg orker ikke de smale skulderstroppene. Ikke passer den til ryggen min, og ikke sitter ungen noe godt i den. Særlig når han sovner ser det ubehagelig ut. Spørsmålet er om vi skal "kaste bort" penger på å kjøpe ny (eller brukt) bæremeis nå? Poden veier 13 kg nå, så det er jo en betydelig bør. Hvor lenge er det vanlig å bruke bæremeis? Skjønner jo at det er individuelt, men hvor går smertegrensa? Jeg tenker at jo eldre ungen er, jo mer aktuelt er det å gå lange turer. Samtidig er han ikke i stand til å tilbakelegge lange avstander på egne bein enda, og vil sikkert trenge å bli bært i lang tid enda. I hvertfall hele denne sommeren og høsten, og kanskje også litt neste år. Er det noen som kan anbefale en meis som passer godt for så store barn? Den må i så fall ha plass til ganske lange ben, og samtidig ha høy nok rygg og evt sidestøtte, slik at han sitter stabilt også når han sover.
moo Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Du har ikke vurdert en ERGO da? Den vet jeg at folk bruker til langt over 13 kg.
Kari Trestakk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2007 Har egentlig ikke vurdert det, nei. Kjenner ikke egentlig til de, men det er litt viktig med oppbevaringsplass til bleier, skiftetøy, mat osv. Det er det vel neppe i ERGO?
-Petrine- Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Anbefaler Ergo jeg. Vi har både bæremeis og Ergo. Klarer ikke å bære lenge i meisen, men med Ergoen på ryggen kan jeg omså gå på en fjelltopp Man kan kjøpe ryggsekk til Ergoen som festes utenpå. Vi gjør det sånn at pappaen bærer sekken, så har jeg J på ryggen.
Kari Trestakk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2007 Hm... helt klart noe å tenke på. Har jo hørt folk lovprise Ergo'en, men tenker liksom at de er for babyer. Blir ikke barnet sittende veldig lavt i en slik sele? Gutten min er veldig aktiv når han sitter i bæremeisen: ser seg rundt til alle kanter, og nyter utsikten. Inbiller meg at barnet blir mer passiv i en Ergo-sele, men som sagt kjenner jeg ikke egentlig så godt til den. Har aldri prøvd, for å si det sånn. Det kan jo være en fordel for den som bærer at barnet sitter godt inntil ryggen, men poden min er vant til å kunne bevege seg ganske mye.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Vi solgte nettopp vår Norrøna. Poden er to år, og altfor tung for meg nå. Sverger dyrt og hellig til Ergo. Den er så ubeskrivelig mye bedre enn bæremeis. Bær heller bleier i en sekk i hånda, eller fest den bak på Ergo'en. Vi har to småunger, og har bestilt en Ergo til. Kanskje noen har en Ergo der du bor så du kan teste en?
Kari Trestakk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 Hadde vel egentlig aldri trodd det, men begynner å bli overbevist om at Ergo kan være verdt et forsøk :-) Er det virkelig ingen som vil argumentere heftig for bæremeis?
Espoir Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har ikke rpøvd ergo, men bruker fortsatt meisen en del, på tur osv. Min jente veier 14 kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå