Gå til innhold

Magesmerter av tran (med sitron)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig begynt med tran på 8 uker gammel baby, og kjøpte den med sitronsmak. De dagene jeg har gitt tran har det vært noe voldsomt med skriking og tydelig magesmerter en periode på dagen/kvelden, mens den dagen jeg glemte det var det ikke noe. Kan det være tranen, eller er det tilfeldig? Er litt for få dager til at jeg konkluderer, men lurte på om andre har opplevd det? Spiller det noen rolle om det er den med sitron eller ikke tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da gutten min var liten fikk han vondt i maven hvis han drakk noe som var kaldt... tran skal jo oppbevares i kjøleskap, og derfor reagerte han også på den. ble bedre da jeg gikk over til d dråper

Skrevet

Det har ingen ting å si om den er med sitron eller ikke. Min mellomste fikk også vondt i magen av tran. På helsestasjonen sier de at det skal de ikke få, men........

Så klart kan det ha noe å si om tranen er kald eller ikke. Den smaker minst når den er kald, men små mager kan reagere på det. Alternativt kan du få sprøyte (vasker i vaskinen) på apoteket som du fyller med tran og lar den ligge på benken til den er romtemperert.

Skrevet

Gutten vår spydde ganske mye da jeg gav han tran (var romtemperatur), så jeg gikk over til d-dråper og da gav det seg.

Skrevet

fikk klar beskjed på helsestasjonen at tran m sitron ikke skulle gis så små barn for da kunne de lett få vondt i magen så vi kjøpte vanlig tran med mild smak og det går greit ned her.

Skrevet

Hei.

Vet ikke om de får vondt i magen av det,MEN, barn under 1 år skal ikke ha situs frukt,og da heller ikke tran med sitronsmak, brukte det selv til dattera mi da hun var bebis,tenkte ikke over det..(har gått bra med henne da,hehe).. Men nå til sønnen min bruker jeg uten sitron da.. fikk det utdelt på helsestasjonen,og der sa de at det var lurt å ha flaska stående på benken, for bebisen sin del..

Skrevet

Vi fikk tran med sitronsmak fra de på helsestasjonen, og de sa også at den måtte oppbevares i kjøleskap etter åpning slik at den ikke skulle bli dårlig!! Vi brukte sprøyte som vi la frem på benken slik at tranen ble romtemperert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...