Turid Laila Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 .. på maserier og kynnere? Hvordan vet jeg hva som er hva? Har hatt MYE kynnere siden uke 20 ca. men nå de siste dagene har de blitt så rare, og noen er skikkelig kraftige så jeg må puste meg gjennom de.
tudeluuu Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 kynnere er stort sett ikke så ubehagelige, mens maserier er vel en slags kynnere det og, men mer en sped start på fødsel, etter hva jeg har skjønt! Jeg hadde maserier (modningsrier), det siste døgnet før jeg fødte førstemann. De kom jevnlig med 5-10 min mellomrom, og det var sånn at jeg våknet på natta, og lurte på om det var noe på gang, men så var det liksom ikke vondt heller, så jeg var veldig i tvil, og ringte føden, men de ba meg legge meg ned for å sove, og hvis jeg fikk sove, så var det bare modningsrier.. det holdt på hele neste dag, og var veldig ubehagelig, men så plutselig var det dødsvondt, og var en ekte rie!! Hvor langt er du på vei da?
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 vanskelig å forklare hvordan maserier kjennes ut,men til meg var det som rier vonde men uten "tak" kjente liksom at de bare var uttapå. kynnere er ikke vondt,bare ubehagelig. snakk med lege,du kan få stoppet maserier(fikk jeg vite med tredjemann..)
Turid Laila Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2007 Er 36+3 i dag så derfor jeg lurer kynnerne kjennes liksom så annerledes ut, var derfor jeg tenkte det kunne være maserier. For de er vel ikke effektive, de hjelper vel bare på modning? har kommet med 15-20 min mellomrom i hele dag, men ikke skikkelig regelmessig da...
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Jeg leste et sted at alt unntatt ekte rier blir borte med varmt vann. Lyst å ta deg et bad?
tudeluuu Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 maserier er modningsrier, og hjelper til på modning.. men om du bare er 36 uker på vei, så ville jeg kanskje forhørt meg med en fagperson.. man vil jo helst ha gullet innabords så lenge som mulig.. hvis ikke et bad hjelper that is =) Lykke til =)
Turid Laila Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2007 Har ikke badekar da, ellers kunne jeg jo gjort det. Men mine kynnere har liksom aldri forsvunnet når jeg har tatt en varm dusj. Så det trikset funker ikke hos meg. Men jeg ser det ann litt jeg, blir det noe verre så ringer jeg. De er så hyggelige på føden så =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå