MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Det er jeg helt enig med deg i =)
rosa og en blå Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2007 tulla dokke?? regna med å få masse peppar her... *knis* storesøster heter Stine.. det var sambo som forslo navnet i dagtidli.. og eg må si at eg likte det faktiskt.. ser for meg en sjarmør..
doffine Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Dennis er konge navn... jeg vil ha det på min sønn(om jeg får en sønn noen gang), men sambo nekter.. Navnet er rååstilig:-)))
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Helt enig!! Kjæresten min heter det
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Nei, uff :-( jobber i barnevernet og dette er et typisk "barnevernsnavn", litt for belastet spör du meg. Litt på linje med, Roger, Ronny, Jonny ol!
rosa og en blå Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2007 hehehe.... joda.. veit at det er et typisk rampenavn,, men altso.. fins det ikke gutter med bibelske navn i fengsel? og er det kun de med rampenavn som er rampette i b.hagen osv???? jobber selv med barn.. Må si at eg ser ingen sammenheng med navna og personlighetene.. sambo har et typisk "fengselsnavn" og det har svigers med.. Men ingen av de har vert i konflikter.. men det er morsomt å høre hva dere tenker.. dere er jo liksom verden som barnet mitt må lære å møte og takle..
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 det kommer jo helt an på hva hver enkelt forbinder med barnet, men å si "typisk barneværnsbarn" var jo ikke så bra å si!! kjenner en som heter Dennis selv som er en kjempe kul fyr!! synes det er et tøft navn jeg :-)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Jeg skriver det fordi det er et belastet navn. Under studietiden skrev jeg faktisk en avhandling, bland annet om navn og sosial status, og det er et kjent faktum at visse navn er sosialt stigmatiserte. Derfor kommer ihvertfall jeg til å holde meg lang borte fra slike navn :-). Men når det er sagt, man må jo velge navn man synes er fine og synes DU Dennis er et fint navn skal du jo velge det!!
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 Tenker på han Dennis fra filmen jeg. Som alltid er uheldig og gjør masse ugang uten å mene det (";) Er hverken eller for min del. Hadde noen kommet å sagt at barnet skulle hete det, hadde det vært helt ok for meg
rosa og en blå Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2007 hvilke navn er ikke sosialt stigmatiserande?? hmm.. vel.. der er vel mange navn nå, -fordi no velger folk flest "nye" navn. som ingen har noe forhold til frå før... Eg kjenner ingen Dennis. men kjenner mange tobias,sebastian,isak,vetle,lukas... kan ikke si at de guttene er noe "snillere" en de eg kjenner som heter cato,frank,daniel,william... ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå