Kanin84=) fødeklar=) Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Dette er ett dumt spørsmål men det plager meg.....for mange år siden kansje 3...så syns jeg at det var mye snakk om dette med veskebalanse og graviditet på sommeren.Syns å ha hørt at det kunne vere skummelt for ungen viss mann rett og slett fikk i seg for mye vann....pga varmen osv. Eg drikke så klart mye vann og tenker ikkje sånn på det men vet bare at dette var eit tema.Husker liksom ikkje heilt kor det hang sammen....HMM. Noen som veit??????
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 normalt sett skal man drikke ca 30 ml pr kg kroppsvekt... kan ikke tenke meg det er noe mindre når man er gravid. tror det er veldig mye vann du skal drikke før det blir farlig. Værre andre vei tenker jeg... dehydrert. Så drikk vann når du er tørst og ikke bekymre deg :-)
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Tror det er anbefalt at man skal drikker ca 2 liter vann per dag gravid eller ikke!
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Hei! Jeg tror at det du tenker på er at det var en del skriverier om at enkelte gravide hadde blitt syke. Grunnen til dette var at enkelte hadde drukket så utrolig mye vann at de rett og slett hadde skylt kroppen tom for salter (kalium og natrium). Det skal ganske mye til før dette skjer, og det er enkelt å unngå. Hvis det er veldig varmt og du drikker mye så skal du passe på at du ikke kun drikker vann. Ta f.eks et glass Farris av og til, eller bland Farris og litt eplejuice. Men ikke slutt å drikke vann, for det er fortsatt sunt!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Du kan ikke drikke FOR MYE vann.. Da vil kroppen støte det opp, og du vil kaste opp før det blir farlig..Drikk så mye du vil.
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Joda, man KAN drikke for mye vann. Det går faktisk an å dø av det. Men da er det ikke snakk om vanlig tørste. Noen drikker enorme mengder i hensikt å skade seg selv, eller i konkurranse om hvem som klarer mest. Men det var ikke det hun som spurte tenkte på tror jeg. For friske, normale mennesker er det bare å drikke så mye vann man vil. Blodsukker etc følges uansett opp når man er gravid, så man trenger ikke tenke i retning av sukkersyke. ol. Det er normalt å drikke mer når man er gravid, og når det i tillegg er varmt ute så trenger man mye væske.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Det er bra å drikke mye vann når det er sommer og varmt,men når man svetter taper man også salt,så det er viktig å erstatte dette også. Ellers blir man slapp og trett,og det kan bli skjeve elektrolytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå