SokkeLaila Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har noen sperrer i fht å sitte og synge for magen, jeg da.. Får det liksom ikke til å bli helt 'naturlig'! Synger dere stadig vekk? -og snakker dere med babyen i magen?
Kanin84=) fødeklar=) Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Nei synger ikkje,....men tar meg selv i å tenke på hvor vanvitti gla eg er i den lille inn i meg....serli når den sparker tenker eg sånn. Men å snakke og synge det er enda litt rart for meg og.....men koser mye med magen....dulter og venter på svar osv.
Moder'n-2 Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synger for babyen, jeg. Men også for meg selv. Syns det er morsomt å synge. Spesielt prøver jeg å lage meg rutiner på å synge en kveldssang før leggetid. Kanskje babyen kan gjenkjenne denne sangen senere, og bli mer rolig? Hvem vet.
Miss L å di Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Nei jeg og sliter med denne alså... Sjemmes rett og slett over meg selv når jeg synger for bebien..heheh... da kommer det mer naturlig når jeg kjører bil med stereoen på full guffe. DA synger jeg da...
LynxLynx Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synger vuggesang hver kveld mens mannen min smører inn magen med olje.. det har liksom blitt et slags rituale. ikke at vuggesangen hjelper, rakkerungen er jo på det mest aktive når jeg skal sove....
reilis Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 eg synge masse! har ein rolig baby i magen, men på korøving har den eit høgt aktivitetsnivå. Sang vuggesang for førstemann frå første stund, syng dei same sangane ennå til han, så no får magen dei heilt naturlig!
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synger ikke så ofte for babyen jeg heller, synes også det føles litt rart. Men samboern synger ofte en liten sang for magen og da sparker babyen ofte. Akkurat nå sitter jeg med høretelefoner på magen og spiller "De aller første strofene for babyen" (CD med musikk som skal være bra for barns utvikling, fikk den gratis sammen med diverse bleieprøver etc. Har en annen CD som heter Babyens egen Symfoni som jeg også spiller for henne i blant, foruten annen slags musikk. Virker som hun liker det godt.
Maren-mi Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Åhja, jeg synger, men det er messt sammen med musikk, Akkurat nå står ETYPE på for full guffe :-D oh yeah, d er bra musikk !!
Minimio Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Forrige graviditet leste jeg at babyen kjenner igjen sanger etter fødselen som er blitt sunget ofte mens de lå i magen, og at det virket beroligende. Jeg gjorde det til en vane å synge en nattasang til babyen i magen hver kveld. Det kan ha vært tilfeldigheter, men gutten min roet seg raskt når jeg sang denne samme sangen for ham etterpå. Nå synger jeg nattasangen nesten hver kveld (på "mine" leggedager) når han skal legge seg. Så tulla i magen får den automatisk med seg hun også. Håper det skal funke denne gangen også:-) Ellers synger vi mye i huset vårt. Eller det vil si - jeg og junior. Pappa liker ikke å synge. Så vi synger barnesanger ganske ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå